Teamleader för löneavdelning

Teamleader för löneavdelning

Arbetsbeskrivning

Har du ett starkt intresse för löneprocessen och ledarskap? Då kan det vara dig vi söker för rollen som teamleader till vår kunds löneavdelning. Läs mer om tjänsten för dig som vill vara en viktig del i ett bolag som gör skillnad!

Om tjänsten
Du kommer att leda och ansvara för en löneavdelning bestående av totalt 9 personer som arbetar dedikerat med lönehanteringen. I din roll förväntas du delegera och fördela ansvar och befogenheter. Lönearbetet innebär mycket manuell hantering och du kommer att ge stöd för hantering och beslut i det dagliga arbetet. I ditt arbete ingår även ansvar för att enheten följer lagar och föreskrifter, och att du själv är väl insatt i arbetsrätt och kollektivavtal. På avdelningen hanteras löner för ca 2100 anställda. Du kommer att rapportera till HR-chefen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Att leda, organisera samt kontinuerligt vidmakthålla och vidareutveckla arbetet på löneavdelningen.
• Att driva avdelningens förbättringsarbete samt aktivt arbeta för att förenkla för såväl kund som medarbetare.


Vem är du?
Vi söker dig som har:

• En relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet.
• Gedigen erfarenhet som ledare och vana av personalansvar.
• Flerårig erfarenhet av att självständigt ha bearbetat med hela processen.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i större verksamheter med hög komplexitet och skift- eller dygnet-runt-verksamhet. Det är även fördelaktigt om du är ett system- och digitaliseringsintresse.

Som person tror vi att du är kvalitetsmedveten, kommunikativ och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat med planering och uppföljning av mål och resultat. Du trivs med att ha en ledande roll samtidigt som du arbetar operativt och nära verksamheten och dina medarbetare.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Tjänsten är ett konsultuppdrag på inledningsvis 4-6 månader med start så snart som möjligt. Omfattningen är heltid och du kommer att arbeta på plats hos vår kund i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024