OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Hillebrand är ett globalt speditions- och logistikbolag som i över 175 år transporterat vin. Idag spänner sig Hillebrands unika nätverk över 90 länder och har strategiskt placerade kontor i samtliga vinproducerande områden i världen. Företagets fokus är att leverera sina kunders produkter på ett säkert, snabbt och omsorgsfullt sätt. De hanterar logistiken och transporten för alla typer av kvantiteter av vin, allt från enstaka flaskor till stora mängder, från alla ursprung till alla destinationer. De vill göra logistiken enkel för sina kunder. Deras vision är att bli ledande globalt när det kommer till transport av vin, sprit, öl och andra produkter som kräver extra varsamhet. Hillebrands kunder värderar deras omsorgsfulla hantering av produkterna, deras pålitliga och effektiva lösningar samt deras kundfokuserade, lätta och vänliga sätt att hålla dialogen.
Din Roll
Som teamleader för Hillebrands internationella transportteam i Sverige ansvarar du för ett högpresterande team om ca 8-10 medarbetare som du coachar och leder i det dagliga arbetet.
I rollen ingår personalansvar inklusive arbets- och bemanningsplanering samt måluppföljning. Du ansvarar för att säkerställa att teamet håller budget, samt upprätthåller höga nivåer på service, kvalitet och effektivitet.
I teamet arbetar du tillsammans med kollegorna i de övriga teamen på kundserviceavdelningen med frågor som rör det mesta inom transport och logistik.
Du ansvarar även för att tillsammans med teamleadern för de övriga teamen säkerställa en väl fungerande funktion sett till helheten med god laganda mellan teamen, där vi alla jobbar tillsammans för att lyckas, trivas och må bra på jobbet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Daglig arbetsledning och coaching av teamet
- Säkerställande av en högklassig kundupplevelse
- Jobba tillsammans med teamet i det dagliga operativa arbetet
- Måluppföljning
- Koordinering med kunder, kollegor och leverantörer lokalt och globalt
- Uppföljning av produktivitet och finansiellt utfall
Din profil och bakgrund
För att lyckas i rollen krävs att du har god ledarskapsförmåga och har en gedigen erfarenhet av spedition. Det är meriterande med sjöspedition.
Du kan arbeta självständigt med en god förmåga att prioritera och delegera. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål samt att motivera och inspirera ditt team för att nå dit. Vidare ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att stötta och hjälpa andra. Du har en positiv attityd och en mycket god känsla för kundservice
I rollen krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit ett game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assesments och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden