OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av uppsökande försäljning? Känner du dig redo att ta dig an uppgiften att starta igång ett nytt team? Säkra Larm expanderar och söker nu en driven person som vill ta Säkra Larm till nästa nivå i Växjö.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som vill ta dig an utmaningen att starta igång och driva ett säljteam.
Du har erfarenhet av uppsökande försäljning och vill fortsätta utveckla dina egna försäljningskunskaper kombinerat med en ledarroll.
Erfarenhet av personalansvar, rekrytering och coacha säljare är meriterande men inget krav.
För att lyckas med tjänsten så tror vi att du har en naturlig känsla för ansvar och att jobba mot mål. Din personlighet gör du kan få andra att prestera genom coachning och motivation.
Är du en person som inte ger upp i första taget och som besitter egenskaperna envis och nyfiken? Då tror vi att du har rätt förutsättningar för att lyckas hos oss.
Vi erbjuder dig:
Säkra Säljakademi: en betald säljutbildning i Säkra Säljakademi, en utbildning där du lär dig alla grunderna i försäljning både teoretiskt och praktiskt. Utbildningen pågår parallellt med ditt heltidsjobb under hela ditt första år som anställd.
Säkra Ledare: alla våra ledare får möjlighet att genomgå en 1-årig ledarskapsutbildning.
Karriär: Goda möjligheter att så småningom utvecklas inom företaget.
Kontinuerlig coaching och kompetensutveckling.
Säljtävlingar och andra roliga företagsaktiviteter.
En attraktiv lönemodell.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som Teamleader får du en nyckelroll i verksamheten där du kommer ansvara för att driva försäljningen tillsammans med filialchefen. Arbetet innefattar rekrytering av nya säljare med stöttning av våra rekryterare.
Du kommer även ansvara för att coacha och utveckla säljare i ditt team.
Vi har en vision och målmedvetenhet i det vi gör men vi lämnar även över stor frihet till dig att på bästa sätt driva affären genom nya lösningar och idéer.
Tjänsten innebär fullt ansvar för teamets försäljning, budget och du rapporterar till filialchefen.
Rollen som teamleader innebär även egen försäljning, det sker genom att besöka privatpersoner för kostnadsfri rådgivning gällande säkerhet, larm och smarta hemlösningar och således sälja våra produkter. Du och dina säljare ansvarar för hela säljprocessen, från bokning av möte till genomförande av kundbesök och avtalsskrivning. En del av besöken leads och tilldelas dig, några sker efter tips från befintliga kunder och en del är genom uppsökande försäljning F2F.
För oss är kvalité A&O och för att kunna utföra en korrekt projektering och behovsanalys sker kundbesöken i kundens bostad. Arbetstiderna kommer variera men en hel del arbete kvällstid kommer förekomma.
Du behöver behärska det svenska språket i både tal och skrift samt vara prickfri i polisens belastningsregister. Körkort är ett krav.
SÄKRA LARM i Sverige, AB, har funnits på marknaden sedan 2003.
Vi levererar smarta larmlösningar, skydd mot vattenskador, yttre bevakning och larmuppkoppling med kundens behov i fokus. Våra kunder äger alltid sin utrustning och väljer själva hur larmet ska kopplas.
Säkra Larm finns idag på 14 orter runt om i landet och fortsätter att växa.
Bolaget blev 2014 samt 2015 utsett till DI gasellföretag.
Vi arbetar i en positiv miljö med glada och ambitiösa medarbetare. Företaget består av drivna människor som sprider positiv energi, vi gillar att jobba hårt för att uppnå våra mål samtidigt som vi har roligt på jobbet.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Pernilla Vallbo
0761-75 02 66