OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DreamLogistics Engelholm AB
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Nu har du möjligheten att vara med på resan och bli en del av vår fantastiska site i Ängelholm!
Om företaget:
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder - allt från inkommande gods till paketering av kundordrar, kundtjänst och returhantering. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Om tjänsten:
Ditt ansvar som Teamleader på Inbound avdelningen innebär att du leder och planerar det dagliga arbetet på din avdelning. Du har ett personalansvar som kommer bestå av cirka 20-30 medarbetare och du är deras närmsta ledare. Du jobbar mot uppsatta mål och KPI:er kopplat till kund och strävar efter lönsamhet, utveckling, ordning och reda samt en god arbetsmiljö.
Arbetsuppgifter
- Leda och delta i det dagliga arbetet på Inbound.
- Ansvara för den dagliga planeringen samt fördela resurserna.
- Medverka på driftmötet samt ansvara för det dagliga morgonmötet på Inbound.
- Utbilda medarbetare i de olika moment som krävs på avdelningen.
- Ta emot sjukanmälan och administrera sjukfrånvaro.
- Säkerställa kvalitén på det dagliga arbetet som utförs.
- Använda interna system som verktyg.
- Genomföra förbättringar och lyfta förbättringsförslag till chef.
- Säkerställa ordning och reda på avdelningen.
- Hålla deadlines till ekonomi gällande de underlägg som efterfrågas.
- Säkerställa att vi får betalt för det arbete vi utför.
- Arbeta utifrån uppsatta KPI: er som tas fram av Site Manager.
- Arbeta kontinuerligt med nyckeltalet ”lönsamhet” på avdelningen.
- Arbeta och analysera debiteringsunderlag för att ha förståelse för hur lönsamhet påverkar organisation.
- Dagligen uppdatera personallistor och jämföra med prognos för att genomföra proaktiva ändringar på avdelningen och balansera flöde mot kostnad.
- Hålla i utvecklingssamtal medmedarbetare på avdelningen vid behov samt ge feedback.
Din profil
Har du vilja och talang för att motivera personer i din närhet? Drivs du av att nå uppsatta mål och resultat? Då kan du vara rätt för denna tjänst!
Vi söker dig som är en erfaren och trygg ledare med en god erfarenhet inom lager och logistik. Du är en driven och initiativtagande person med mycket energi och har ett lönsamhetstänk. Du ser vad som behövs utföras och är inte rädd för att få händerna lite smutsiga. Som person är du lösningsfokuserad och mycket självgående i ditt arbete, du gillar ordning och reda och att själv ta ansvar för ditt arbete.
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som startar med en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag men kan under vissa perioder ändras till kvällsskift och helgarbete. Tjänsten är stationerad i den fantastiska orten Ängelholm och önskvärt tillträde är snarast möjligt.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, under semesterperioden kan våra handläggningstider vara något längre, vi återkommer till alla sökande så snart vi kan. Frågor gällande tjänsten välkomnas till Pamela Sajin, pamela.sajin@dreamlogistics.se.
Sista ansökningsdag är 31 september.
Vi ser fram emot din ansökan!