Teamleader inom administration till Mobility Motors

Arbetsbeskrivning

Har du en tydlig administrativ ådra med erfarenhet av att leda team inom administration? Vill du bli en del av Sveriges största exklusiva återförsäljare av Nissan person- och transportbilar och trivs i en ledande roll? Då är detta den perfekta tjänsten för dig!

För vår kunds räkning, Mobility Motors Sweden AB, söker vi nu en Teamleader med ansvar för gruppens medarbetare inom biladministration. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i Stockholm där du ansluter till ett kompetent och trevligt team av kollegor. Tjänsten är på heltid med tillsättning omgående varför vi gärna emotser din ansökan omgående.

Företagspresentation
Mobility Motors Sweden AB är verksamma i Sverige som återförsäljare av Nissan person- och transportbilar vid fyra fullserviceanläggningar i Bromma, Sätra, Malmö och Lund - Sveriges största exklusiva återförsäljare av Nissan!

Tjänstebeskrivning
I din roll som Teamleader blir du kommunikationslänken mellan avdelningen för biladministration och huvudkontorets ledning. Utöver din roll som Teamleader arbetar du även i huvudsak med administrativa arbetsuppgifter med inslag av ekonomi som uppkommer från ordertecknande med kund till leverans vid bilförsäljningen. Rollen innefattar utöver rollen som Teamleader i huvudsak arbetsuppgifter såsom;

• Avrop av faktura hos leverantören
• Viss bokföring
• Datahantering av lager
• Fakturering och (kontoavstämningar)
• Registrering hos Transportstyrelsen
• Tecknande av försäkringar till kunder
• Allmänna kontorsgöromål inklusive viss kassahantering

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Teamleader hos Mobility Motors tror vi att du ett par års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete inom administration med inslag av ekonomi. Du har erfarenhet av befattningar såsom Teamleader eller motsvarande sedan tidigare gärna från en liknande bransch. Det är dock inget krav. Du har goda kunskaper i Excel samt behärskar såväl det svenska som det engelska språket i tal och skrift. Har du eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten ses detta som meriterande, dock är det inget krav. Har du även kunskaper eller erfarenhet sedan tidigare av affärssystemet Kobra ses det som meriterande, likaså om du generellt har goda kunskaper i ekonomisystem och har lätt för att ta till dig nya kunskaper i dessa.

Egenskaper
För att lyckas i tjänsten tror vi att du är trygg i din person, har tydliga ledaregenskaper kombinerat med god kommunikationsförmåga, lyhördhet och integritet. Vidare är du van vid att hantera ett tidvis högt tempo som ställer krav på problemlösning, prestigelöshet och flexibilitet. Du kan snabbt anpassa dig vid olika förändringar och har förmågan att kombinera noggrannhet med effektivitet i dina utföranden. Du brinner för administration och välkomnar inslag av ekonomi och är positiv som person. Du värdesätter ett gott arbetsklimat och ser utmanande situationer som utvecklande.

Ansökan
Låter tjänsten intressant? Då är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan redan idag. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cindy Kristensson eller Daniel Hilvardén på 040-6110770.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 oktober 2017

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024