OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en person med erfarenhet inom området KYC och AML som vill ta sig ann rollen som Teamleader! Är du den naturliga ledaren med förmåga att inspirera och motivera ett team? Då kan detta vara rollen för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en driven Teamleader inom KYC/AML till vår kund, en storbank som är representerad i alla nordiska länder. Tjänsten är belägen på kundens kontor i Solna, strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som teamledare kommer du att ansvara för att leda och utveckla ett team på femton personer som arbetar inom KYC/AML för privatkunder. Din uppgift blir att garantera att rutiner följer gällande regler och att teamet arbetar effektivt och noggrant för att bekämpa ekonomisk brottslighet. Du kommer att utforma och implementera strategier för att förbättra verksamhetens AML-processer, samt följa upp och rapportera teamets prestation för att identifiera områden som kan förbättras. Dessutom kommer du att tillhandahålla utbildning och stöd till teamet för att stärka deras kompetens och effektivitet.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs det att du har starka ledaregenskaper och förmåga att inspirera och motivera teamet. Du behöver vara analytisk och ha ett skarpt öga för detaljer för att kunna identifiera risker och förbättringsområden. Utmärkt kommunikationsförmåga är avgörande, då du kommer att arbeta nära olika intressenter och säkerställa att information förmedlas tydligt och effektivt. Vidare behöver du vara strukturerad och resultatorienterad, med förmågan att arbeta självständigt och fatta beslut under press. En god förståelse för regelverk och riktlinjer inom KYC och AML är också en nödvändighet för att kunna driva arbetet framåt på ett sätt som garanterar att höga standarder upprätthålls.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta inom området KYC och AML
Erfarenhet av att leda ett team
Förmåga att arbeta självständigt
Trygg i att fatta beslut
God förmåga att kommunicera och samarbeta i team
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34755 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.