OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet inom inköp eller logistik? Tycker du att helikoptrar är en häftig produkt som du gärna vill jobba nära? Då är det här jobbet för dig!
Om rollen
I rollen som teamleader inom logistik kommer du ingå i ett team som uppskattar varandras olikheter och strävar efter en öppen kultur som präglas av acceptans och respekt. Företaget är i en stor expansiv fas och utvecklar just nu sin förmåga att stödja både Försvarsmakten och de civila och militära myndigheterna inom både flyg och helikopterområdena.
Du kommer vara en del av en liten tight grupp om 6 personer som ansvarar för logistikstöd samt teknik, planering och beredningsstöd till helikopterverkstäderna på Malmen. Det är en kombinerad roll där du kommer syssla med både logistik och beredning med fokus på materialförsörjningen till teknikerna på verkstaden. Du kommer i gott samarbete med kollegor och kunder vara en teamledare (utan ett personalansvar) för de operativa inköparna. Ni kommer tillsammans sätta up och arbeta för att nå de gemensamma mål som finns samt arbeta för kompetensspridning inom gruppen av inköp gällande logistikprocesserna. Du kommer även arbeta med planering och uppföljning av aktiviteter för att säkerställa kundnöjdhet.
Dina arbetsuppgifter kommer dels bestå av materialupplägg i systemet Part Entry. Behandla ersättnings och alternativförslag och sköta bevakning och utökning av verksamhetens leverantörer. Uppföljning av leverantörer samt aktivt leta efter alternativa leverantörer av reservdelar. Bistå i förhandlingar med leverantör och kund samt planera, förbereda och ge ut arbetsunderlag till helikopterverkstaden.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en ödmjuk, nyfiken och lugn person som kan hantera snabbt förändrade situationer. Gruppen och verksamheten är prestigelös, därför ser vi att du också har den ådran.
Vi söker dig med…
•Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som inköpare – och eller beredare, produktions-eller projektledare inom inköp eller logistik alternativt ett angränsande område
•Minst 2 års relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande som bedöms lämplig för tjänsten
•B-körkort
•Svenska och engelska i tal och skrift
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. RK3.
Meriterande för tjänsten
•Goda kunskaper i Part 145-regelverk
•Erfarenhet från planering/beredning/logistik
•Flygteknisk utbildning/erfarenhet
•Goda IT-kunskaper, med fördel inom IFS ERP/SHERPA, FENIX, SAP
Du erbjuds
Som teamleader inom logistik hos Saab Aeronautics erbjuds du ett jobb där du har oändliga utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba i en miljö med både seniora och juniora kollegor som alla är trevliga och har ett accepterande förhållningssätt oavsett vem som möts. De lägger även vikt vid att anställda ska kunna ha en balans mellan fritid och arbete för att alla medarbetare ska må bra. Lojalitet är viktigt och värdeorden förtroende, kunskap och vilja eftersträvas dagligen.
Om SAAB Aeronautics
Här kommer du bli en del av SAAB Military Rotary Wing med ungefär 75 anställda men som i sin tur är en del av avdelningen Support Solutions med ca 270 medarbetare. De arbetar idag med långsiktiga åtaganden inom Helikopterflottiljen. Det är en bred verksamhet avseende civilt och militärt flygunderhåll och har stor variation på produkterna och tjänsterna som levereras. Kunderna finns i stora delar av världen.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.
Rekryteringsprocess
•Urval sker löpande
•Intervju (Framtiden)
•Referenstagning
•Intervju SAAB
•Beslut
•Säkerhetsprövning
Villkor
•Start: Mitten augusti/början på september
•Arbetstider: 7.30–16.06, flextid
•Ort: Linköping, på plats
•Omfattning: 100% heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996