OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
Är du en naturlig ledare som önskar ett varierande och roligt arbete inom lön?
Har du lätt för att se helheten och coacha personal? Är du dessutom trygg inom lön och konsultrollen så är du med största sannolikhet vår nästa teamledare för vår avdelning i Solna.
Azets är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har mycket att göra i perioder, men vi har även tid för återhämtning mellan topparna. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet genom att kunna arbeta hemifrån eller på kontoret utifrån vad som passar din livssituation bäst. På Azets ser vi till att du får en bra arbetsmiljö i hemmet såväl som på kontoret.
Som teamledare inom lön ansvarar du för det dagliga arbetet inom ditt team som består av 2-4 lönekonsulter. Du ska stötta och fördela teamets kunder för att nå en proaktiv, kvalitativ och lönsam leverans. Till det tillkommer även kunddialog samt att vara behjälplig konsultchefen vid beläggningsplanering. Du kommer även ha egna kunder som består av de svenska lönerna för några av våra globala kunder.
Hos oss har du stora utvecklingsmöjligheter då du arbetar med bred variation av kunder samt får hantera varierande situationer som uppstår. Genom vår strävan att hela tiden ligga steget före och genom samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor växer du ständigt i din roll.
Vi söker dig med:
YH utbildning inom lön
Minst 2 års självständigt lönearbete, gärna från outsourcingbranschen
Erfarenhet från lönesystemet Agda och/eller Hogia
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal o skrift
Kunskaper i Excel
Goda ledaregenskaper
Goda systemkunskaper
Arbetet innefattar bland annat:
Leda och fördela det operativa arbetet inom teamet
Medarbetarsamtal i form av avstämningar med teamet
Lönehantering
Kunddialog och rådgivning på engelska
Anpassningar i lönesystem utifrån ändringar i lag och/eller kollektivavtal
Fakturering av projekt inom teamet
Tillsammans med övriga teamledare och konsultchef skapa beläggningsplanering för konsulterna.
För att trivas hos oss tror vi att du är en driven person som gillar förändringar såsom automatisering och digitalisering. Du har en naturlig proaktiv approach och strävar efter förbättring och effektivisering av processer och rutiner både hos kunder och internt. Du bör även vara en person som ser andra och deras behov samt har förmågan att både lyssna och coacha.
Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!
Sista ansökningsdag är 2022-04-03
Har du frågor om jobbet kontakta Åsa Eschricht Jonsson på asa.eschricht.jonsson@azets.com
Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt.
Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046