Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll?
Då har vi jobbet för dig,
Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet.
Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv.
Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.
Information om oss
Nordlo bildades 2018, med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 1000 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge.
Nordlo Växjö & Ljungby har idag 105 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby. Vi söker nu operativ driftledare med placering i Växjö.
Profil:
Vi söker dig som är en positiv, produktiv och kommunikativ person som har en välutvecklad känsla för service. Du sätter kundens behov först och är en bra lagspelare i ett sammansvetsat team.
Beskrivning:
Som teamleader leder du det dagliga operativa arbetet för våra systemtekniker och du kommer att vara länken mellan våra systemtekniker och övriga avdelningar. Teamet är i dag 7 personer och som arbetar med drift av kunders system och infrastruktur såsom server, M365, lagring, e-post, Identitetshantering mm. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att förstå användarnas problem och kunna hjälpa våra kollegor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att:
• Leda och fördela det dagliga operativa arbetet utifrån våra dagliga driftärenden
• Huvudansvar för de processer som tillhör operativ drift
• Ansvara för kort- och långsiktigt upprätthållande av bemanning
• Hålla och delta i möten rörande operativ drift såväl internt som externt
• Fördelning av ansvarsområden
• Bevakning av befintlig ärendemängd hos tekniker
Vi efterfrågar följande kunskaper, färdigheter och erfarenheter är för att kunna utföra denna roll:
För att lyckas i uppdraget är du kommunikativ, lyhörd och har en bred teknisk kompetens. Du har förmågan att likväl arbeta självständigt som tillsammans med dina kollegor och du gör det strukturerat och målinriktat.
Vi önskar att du har kunskap inom flertalet av följande IT Infrastrukturområden såsom tex, VmWare, Windows server, Nätverk, Microsoft Office 365, Identitetshantering och ActiveDirectory och IT-säkerhet.
En serviceinriktad inställning och förmåga att se saker och ting ur kundens perspektiv.
Vi jobbar med ett flertal av de större fabrikaten som finns på marknaden och kommer i kontakt med ett flertal olika produkter hos våra kunder.
Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag.
För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Lotta Brinell
070-61 99 880
Platschef Henrik Ehn
0708-220 502