OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bravida Sverige är Skandinaviens främsta totalleverantrö av installations- och servicetjänster. Vi levererar tjänster främst inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll.Bravida Sverige omsätter cirka 6 375 MSEK och har ungefär 5 000 medarbetare. Bolagets verksamhet bedrivs inom 3 divisioner (Nord, Syd och Stockholm). Ansvarsområde & arbetsuppgifter Som ansvarig för kundreskontran säkerställer du att kundreskontraprocessen levererar enligt överenskommelse och ständigt vidareutvecklas. Processen innefattar att registrera kund- inbetalningar, påminnelse- och kravhantering samt stämma av kundreskontra. Du kommer att ha kontakt med både interna och externa parter. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att planera och leda det dagliga arbetet såsom hantering av inbetalningar, kravhanteringar, kreditbedömningar och avstämningar. Du kommer även att ansvara för att driva utvecklingsprojekt inom teamet för att utveckla/anpassa kundfaktura-processen till vårt nya ekonomisystem (Agresso), standardisera arbetssätt, dokumentera rutiner, mm. Du kommer när behov föreligger även jobba med dagliga arbetsuppgifterna. Något formellt personalansvar kommer inte att ligga på tjänsten. Personen kommer dock att ha det dagliga ansvaret för att leda gruppen i dess arbete. Bakgrund Civilekonom/eftergymnasial ekonomi utbildning med några års arbetslivserfarenhet ifrån en större bolag. Du har hög social kompetens och har väl utvecklad kommunikationsförmåga Du är målstyrd, driven och ansvarstagande och vill vara med och bidra till vidare utveckling av kundreskontraområdet. Övrigt Detta är ett konsultuppdrag som för rätt person kan leda till en tillsvidareanställning hos Bravida. I denna process samarbetar vi med Student & Workers och då intervjuer sker löpande så ber vi dig skicka din ansökan snarast möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Karlsson
076-6471601