Teamleader kundservice och B2C-försäljning till Malmö Opera

Teamleader kundservice och B2C-försäljning till Malmö Opera

Arbetsbeskrivning

Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna.

Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet.


Är du serviceminded med erfarenhet av kundservice och försäljning med ett intresse för kultur?

Till vår Försäljningsavdelning söker vi en teamleader för kundservice och B2C försäljning - välkommen med din ansökan!


Arbetsbeskrivning
I rollen som teamleader för kundservice och B2C-försäljning rapporterar du till försäljningschefen och tillhör Försäljningsavdelningen som ingår i sektionen Publikutveckling. Här arbetar vi med en flexibel och spännande produkt med fokus på att skapa den bästa helhetsupplevelsen för alla våra kunder.

Som teamleader har du ansvar föra att driva och utveckla vår kundsupport, fördjupa och upprätthålla relationerna med Malmö Operas kunder, såväl förstagångsbesökare som våra VIP-kunder. Arbetet omfattar bland annat att leda teamet i det dagliga arbetet, driva effektiviserings och utvecklingsarbete för avdelningen samt bemanning. Tjänsten innefattar även att hantera kundservice- och försäljningsärenden så som order-hantering, kundförfrågningar, fakturering och systemadministration.  

Dina arbetsuppgifter är varierande och omfattar bland annat:


• Leda och utveckla kundservice och B2C försäljningen i samråd med CRM-ansvarig och försäljningschef.
• Bemanning så som arbetsfördelning, schemaläggning samt rekrytering och upplärning av extrapersonal. Försäljningschefen har yttersta ansvar för samtlig personal.
• Daglig kundsupport via biljettkassa, telefon och mejl.
• Administrativa uppgifter så som fakturering, registrering av inbetalningar och systemadministration.
• I samråd med publikutvecklingschef & försäljningschef planera och utföra försäljningsaktiviteter, kundträffar och kundkommunikation med syfte att förvalta och utveckla våra B2C- och VIP-kunder (abonnenter, ombud och medlemmar).
• Driva projekt för uppsökande försäljning och förvaltande av befintliga kunder.
• Kundkommunikation så som paketlanseringar, medlemsinformation, inbjudningar och kundinformation inför kommande besök eller inställd föreställning.
• Ansvar för att koordinera och genomföra inbjudningar så som till premiärer, genrep och marknadsevenemang.
• Bevaka beläggning under en längre tidshorisont och ta fram förslag på punkt riktade insatser för datum med låg beläggning till försäljningschef.
• Administrera och driva effektiviseringen av avdelningens hantering av interna ärenden.

 

Kvalifikationer
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Uppdraget ställer höga krav på sociala egenskaper och goda datorkunskaper. Vi söker dig med god planeringsförmåga som är proaktiv, effektiv och noggrann. Du har god analytisk förmåga, är nyfiken och trivs med förändring och utveckling. Du har ett positivt förhållningssätt och är en lagspelare som drivs av att samarbeta med andra.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har:

• Erfarenhet av kundservice och kundvård via telefon, mail eller kassa.
• Erfarenhet av B2C-försäljning.
• Erfarenhet av orderhantering, fakturering och systemadministration.
• Att du trivs i en förändringsbenägen miljö med högt tempo.
• Att du trivs i ett socialt, lösningsorienterat och service intrikat arbetssätt.
• God svenska i tal och skrift.
• God engelska i tal och skrift.
• Mycket god datorkunskap.

Det är också meriterande om du har:

• Tidigare erfarenhet av biljettbokningssystem.
• Tidigare erfarenhet av ledarskap.
• Tidigare erfarenhet av projektledning.
• Kunskap inom systemen Office 365, Prospect 2 (utskickssystem), Tessitura (vårt försäljningssystem), InExchange (vårt faktureringssystem) och Swedbank Pay.

 

Anställningsförhållanden
Tjänsten avser ett vikariat för studieledighet på två år. Tjänsten är heltid med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är schemalagd, främst dagtid på vardagar. Arbete på kvällar och helger förekommer. Tillträde så snart som möjligt.

 

Välkommen med din ansökan, rekrytering sker löpande.

 

Observera att vi inte tar emot ansökningar per epost.

 

Kontaktperson:

Corinne Johansson

Försäljningschef

corinne.johansson@malmoopera.se

040-20 84 00

 

Mim Rosvall

Facklig representant för Fackförbundet Scen & Film

mim.rosvall@malmoopera.se

0704-80 52 32

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024