Teamleader Kundservice och Quality management

Teamleader Kundservice och Quality management

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
Är du en social person med god struktur och ansvarskänsla och vill använda dig av detta i ditt dagliga arbete? Vill du vara med på en spännande resa i ett ungt företag med stor potential på den nordiska marknaden? Då kan Teamlead för kundservice och quality managment vara något för dig!
Hur din roll kommer vara
Ansvar över den dagliga driften av kundservice avdelningen och säkerställer att vi ger utomordentlig service till våra kunder.
Hantera kundärenden och kommunicera direkt med kunder för att lösa eventuella utmaningar, stora som små
Strukturera arbetet för teamet, arbeta fram effektiva processer och säkerställa teamets utveckling och delta i rekryteringar framöver.
Som Teamlead har du en supportande och coachande funktion till teamet och agerar alltid som ett föredöme för andra anställda
Du och ditt team ansvarar för garantihandläggning och säkerställer att våra kunder är fortsatt nöjda även när fordonsrelaterade problem uppstår.
Ni kommer även ansvara för reklamationer och garantiärenden internt samt för redovisningen i våra interna system.

Rollen är en heltidstjänst på 40h/vecka, både vardagar och lördagar med en fast grundlön. Den är placerad i Alvik på vårt HQ, på Alvikstorg.


Vad vi vill att du har med dig
Minst 2 års erfarenhet inom kundservice, gärna business to consumer (B2C). Meriterande ser vi om du har arbetat med support eller försäljning via telefon
Erfarenhet av att leda mindre team
Som person är du utåtriktad och har en utpräglad känsla för service och noggrannhet
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift och sätter dig lätt in i nya system och arbetsverktyg.
Ett driv, där man inte är feg för att kavla upp ärmarna och rycka in operativt när det är behövt



Vad vi erbjuder dig
En internationell arbetsplats med stor möjlighet sätta din egen prägel på arbetet
En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du har stor inverkan på vår fortsatta framgång
Bra förmåner, allt i från friskvårdsbidrag till förskottssemester
En miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar

Vilka vi är
Autohero är del av AUTO1 Group, europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Med över 4000 anställda i Europa, AUTO1 Group finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 4.8 miljarder euro in 2021.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
För att hjälpa oss att placera rätt personer i rätt roll tror vi på vetenskapsbaserade och rättvisa bedömningsmetoder. Därför, som en del av vår rekryteringsprocess, använder vi Alva Labs testverktyg för att hjälpa oss att öka vår rekryteringsframgång genom att identifiera de kandidater som med största sannolikhet kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast-paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.
Ytterligare information
All your information will be kept confidential according to EEO guidelines.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Auto1 Group Bromma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2023

Postadress

Gustavslundsvägen 22
Bromma, 16751

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Teamledare

Teamledare

13 november 2024