Teamleader - Kundservice och Reklamation

Teamleader - Kundservice och Reklamation

Arbetsbeskrivning

Vi på Svenssons i Lammhult håller just nu på att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens lönsammaste retail.
Hos oss brinner vi verkligen för kundservice och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i varje kundmöte. Nu söker vi en inspirerande Teamleader som vill vara med och leda vårt team för Kundservice och Reklamation i Lammhult till nya nivåer!
Om rollen;
Som Teamleader för vår Kundservice och Reklamation ansvarar du för att leda, motivera och inspirera teamet, samt säkerställa den dagliga driften i alla moment.
Du arbetar tillsammans med teamet och har både operativa arbetsuppgifter såväl som att du arbetar med verksamhetsutveckling.
Du leder och coachar teamet i den dagliga driften där vi bemöter kunder via telefon och mail. Vi fokuserar på att arbeta med aktiv försäljning i kombination med att supporta kunder i olika serviceärenden, allt med huvudfokus på att skapa världens bästa kundupplevelse.
Andra arbetsuppgifter inkluderar bland annat schemaplanering och bemanning, försäljnings- och serviceutveckling, rekrytering, medarbetarsamtal, effektivisering och utveckling av arbetssätt och rutiner.
Om dig;
För att lyckas i rollen ser vi att har en förmåga att leda och inspirera andra. Du har självklart ett brinnande intresse för kundservice och arbetar hårt för att skapa de allra bästa resultaten. Du trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo, härlig energinivå och starkt kundfokus.
Du är serviceinriktad ut i fingertopparna och har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, då kommunikation kan ske på båda språken. Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt och har alltid ett positivt förhållningssätt. Vidare har du mycket god förmåga att bygga relationer med andra, och du trivs i en dynamisk roll med många kontaktytor. Tidigare erfarenhet inom detaljhandel och möbler ser vi som meriterande, vi lägger dock störst vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning. Placering på vårt kontor i Lammhult. Vi arbetar dagtid på veckodagar, arbetstid på helger kan även förekomma.
Vänta inte med din ansökan, vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten välkomnas till Katarina Blomquist, Operativ Chef, på katarina.blomquist@svenssons.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenssons i Lammhult Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 11144

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024