OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Drivs du av att utveckla andra och att jobba i ett snabbt växande företag? Då kan du vara vår nästa Teamledare! Vår kundservice växer och vi söker nu en ny Teamleader som vill jobba dagpasset. I rollen som ledare säkerhetsställer du att våra kunder får oslagbar service samt att våra medarbetare har den bästa arbetsplatsen.
Vårt Kundserviceteam består idag av agenter som är stationerade både på kontoret i Göteborg och runt om i Sverige då många, även efter Corona, arbetar från sina hemmakontor. Din uppgift är att genom coachning och uppföljning se till så att ditt team uppnår sina och företaget mål, trivs på arbetet och levererar service i världsklass tillsammans med hela avdelningen. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga teamledare och avdelningar för att ständigt utveckla verksamheten vidare för att underlätta för barnfamiljen.
Dina arbetsuppgifter:
• Löpande hantera personalfrågor.
• Löpande hålla coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal.
• Följer upp data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål.
• Initierar och driver projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice.
• Ingår i ledningsgruppen för avdelningen och har ett nära samarbete med övriga Teamleaders och Customer Service Manager.
• Administrativa uppgifter kring personal, t.ex. godkänna löner, semester och schemaläggning.
• Du har tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten.
• Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet.
Vem är du:
• Minst 1,5-2 års erfarenhet av att leda personal.
• Minst 2 års erfarenhet av att möta kund.
• Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Du är kommunikativ, kvalitetsmedveten, prestigelös och lösningsorienterad.
• Du trivs i en föränderlig miljö och en arbetsplats med ständigt utvecklingsfokus.
Meriterande:
• Arbetslivserfarenhet från en kundsupport/service.
• Erfarenhet av att leda på distans.
• Erfarenhet av systemen Freshdesk eller SAP.
• Goda språkliga kunskaper i norska, danska, finska eller tyska i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet med utvecklingsfokus där du uppmuntras att bidra med dina tankar och idéer.
• Stora utvecklingsmöjligheter internt.
• En kultur som kännetecknas av laganda med kollegor som gärna hjälps åt för att nå gemensamma mål.
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
• Start: Snarast möjligt.
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas).
• Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt gym för alla medarbetare.
• Arbetstider: Alt 1) Söndag-torsdag, kl. 8-17 eller Alt 2) Måndag-fredag, kl. 8-17 med 1-2 söndagar/månad
• Kontakt: Nicole Bellman, via nicole.bellman@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden:
Vi fick en flygande start på det nya året ->
https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov
Vi har fått en ny VD och HR-chef->
https://www.ehandel.se/ole-sauar-lamnar-vd-rollen-i-jollyroom-han-tar-over
Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 ->
https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 ->
https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.