Teamleader kundservice till Ticketmaster

Teamleader kundservice till Ticketmaster

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vad sägs om att jobba i världens mest underhållande bransch? Vi söker nu en Teamleader som vill jobba med oss på Ticketmaster i Göteborg. Du kommer leda vårt Fan Experience team som hanterar support till våra biljettköpare via digitala kanaler.

Det är en social och utåtriktad roll med ansvar där du daglig coachar och följer upp din grupp som består av cirka fem Customer Service Coordinators.

Du erbjuds en kreativ och varierad roll och kommer vara del av flera utvecklingsprojekt där du representerar ditt team med biljettköparna i fokus. Rollen har en internationell touch och du arbetar nära och utbyter idéer med teamleads i Norge och Finland.


Personprofil
Vi tror att du idag är teamleader eller i början av din karriär som chef i en bransch med service i fokus.
Du gillar att inspirera och har en förmåga och stort intresse för att stötta, utmana och utveckla andra individer. Du har haft en roll där du coachat medarbetare och du drivs av att skapar en rolig arbetsmiljö som uppmuntrar till positiv attityd, laganda, kreativitet och ansvarstagande.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Teamleader.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstider: kontorstider
Plats: Bohusgatan, Göteborg

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Mattias Söderberg, rekryteringskonsult, på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.


Företagspresentation
Med 20 000 årliga evenemang, 24 000 000 webbesökare och 1,3 miljoner unika webbesökare per månad är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi har ca 450 kunder från arenor, sport & evenemangsarrangörer, festivaler, mässor och mycket mer.
Ticketmaster en del av Live Nation Entertainment och är idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg & Malmö. Sedan 2004 är vi ett helägt dotterbolag till Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment, världens största underhållningsföretag. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

22 november 2024

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024