Teamleader Kundservicespecialist

Teamleader Kundservicespecialist

Arbetsbeskrivning

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
På ABB Measurement & Analytics kan vi erbjuda en mycket spännande roll för dig som gillar nytänkande och har starka kundservice egenskaper. Rollen innebär en mix av att arbeta med kundservice, utveckling/effektivisering av rutiner och arbetsuppgifter. Du kommer ha en bred och stimulerande roll samtidigt som du blir en viktig del i vår satsning på att utveckla enheten i den förändringsprocess som nu pågår. Som teamleader är ditt jobb att skapa en positiv gruppdynamik samt stötta, guida och utveckla teamet som en helhet.
Inom avdelningen Analys & Instrument jobbar idag 30 medarbetare på fem orter i Sverige. Rollen präglas av frihet under ansvar och du kommer att kunna påverka din roll och arbetsuppgifter. Du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och ingår i ett kunnigt team med engagerade kollegor.
Rollen rapporterar till kundservicechefen. Arbetsplatsen är förlagd till kontor i Stockholm, Västerås eller Mölndal.


Dina ansvarsområden
I rollen kommer du att hantera affärs- och prismässiga frågeställningar, offert och order.
Du arbetar direkt mot våra kunder med orderhantering samt som stöd för säljare.
Du stöttar internt av produktchefer, service och sälj.
Vidare kommer du arbeta med förbättringsförslag samt att driva på utveckling på avdelningen genom exempel effektivisering av arbetsrutiner och användning av hjälpverktyg.
Vårt välkända varumärke, breda erbjudande samt starka position och applikationskunskap ger dig allt du behöver för att lyckas i din roll.



Din bakgrund
Du har erfarenhet av kundservice och processutveckling.
Som person är du serviceinriktad, samt är snabb i både tanke och handling.
Dina datorkunskaper är mycket goda. Kunskaper i affärssystem SAP och säljstödsystem SalesForce är meriterande.
Du talar och skriver engelska och svenska utan problem.
Vi söker en ambitiös kundservicespecialist med hög drivkraft som gärna ser och medverkar till förändringar.



Mer om oss
Rekryterande chef Mikael Bäckström, +46 86 588 055, svarar gärna på dina frågor. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Jan Onsten, +46 21 342 119; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 342 325; Unionen: Krista Andersson, +46 21 340 286. Övriga frågor ställs till Talent Partner Therese Ideblad, +46 90 176 804.
Vi ser fram emot din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, ansök därför gärna redan i dag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 23 januari 2022.
Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kista, Knarrarnäsgatan 7 Kista
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Postadress

Knarrarnäsgatan 7
Kista, 16440

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024