OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Teamleader till Kundtjänst
Vikariat: med start så snart som möjligt
Vikariat: 6 månader med stor möjlighet till förlängning
Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, sund och varierad mat. Vi är marknadsledande inom branschen för matkassar på nätet. Vi förser våra kunder med härliga inspirerande recept, fina råvaror och matglädje som underlättar veckans middagsplanering. Vi erbjuder även flera kompletterande och spännande tilläggsprodukter för att kunna ge kunderna allt det som kan behövas i vardagen.
Sedan starten 2008 har vi vuxit enormt, men trots tillväxten sitter en familjär känsla kvar i våra väggar! Vi söker nu en teamleader till ett vikariat som förstärkning till vår kundtjänstavdelning under dagtid.
Vad skulle dina arbetsuppgifter vara?
Dina arbetsuppgifter som teamleader innefattar ett mångsidigt arbete där du coachar och hjälper personalen som är på plats. Coachning är fokuserad på att hjälpa kundtjänstmedarbetarna att arbeta effektivt med kundnöjdhet i fokus. Du kommer även att ha ett personalansvar över de som arbetar deltid vilket medför visst arbete på kvällstid för att du skall kunna vara närvarande för dina medarbetare. Du kommer att jobba tätt tillsammans med vår kundtjänstchef, som bär det huvudsakliga ansvaret. När kundtjänstchefen inte är på plats är det du som är ytterst ansvarig. Du jobbar för att varje vecka nå dina uppsatta mål som kan innefattar svarstid, kundnöjdhet och effektivitet. Du håller dig alltid uppdaterad på förändringar som sker mot kund eller för kundtjänst. Du kommunicerar ut eventuella förändringar på ett tydligt sätt gentemot teamet och våra kunder. Som teamleader kommer du arbeta nära teamet och säkerställa att alla följer uppsatta rutiner och coacha om det sker omotiverade avvikelser. Utifrån statistik och feedback från teamet kommer du ge förslag på förbättringar och effektivisering till medarbetarna samt till kundtjänstchefen. I dina arbetsuppgifter ingår även att kvalitetssäkra den dialog vi håller med våra kunder över telefon, chatt och mejl. Utöver coachning och ledning av teamet presenterar du även resultat och förekommande trender veckovis för kundservicechefen. Utifrån analysen ger du sedan ett konkret förslag på förbättringsåtgärder.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig som teamleader en möjlighet att få växa som ledare tillsammans med vårt högpresterande team. Vår kundtjänstavdelning består av en social grupp som alltid har fokus på kunden. Vi kommer även att utbilda dig inom vårt sortiment, system samt erbjuda vägledning inom vår coachningsfilosofi.
Vi erbjuder fast månadslön, friskvårdsbidrag och närhet till gym. Vi ser gärna att du kan börja arbeta omgående. Anställningen är ett vikariat om 6 månader att börja med men med stora möjligheter till förlängning.
Vad söker vi hos dig? Du har minst 12 månaders erfarenhet inom ett kundtjänst- och serviceyrke.
Tidigare ledarerfarenhet är meriterande:
Du har goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet
Du är glad, strukturerad och har en god analytisk förmåga
Du kan ge och ta konstruktiv och positiv feedback
Du är effektiv, serviceinriktad och motiveras av att se utveckling hos teamet på gruppnivå och individuellt
Du tycker om att arbeta på ett företag som har högt tempo och du uppskattar och triggas av nya utmaningar
Du är van att arbeta mot uppsatta mål
Vårt kontor ligger i öppna och ljusa lokaler i Spånga. Du kan enkelt ta dig hit med pendeltåget, cirka 15 minuter från City.
Ansök idag!
Vill du växa som ledare och ta dig an ett grymt team? Tveka inte att söka genast via länken nedan. Bra att veta är att vi inte tar några ansökningar via mejl men har du några frågor får du gärna mejla till milos.varcakovic@linasmatkasse.se
Vi ser fram emot att höra av dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Kolström