OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LetMeRepair är en ledande leverantör av eftermarknadstjänster (kundtjänst / reparationer / returhantering) inom elektronikindustrin i Europa. Med mer än 800 anställda på över 20 platser erbjuder vi en helhetslösning till våra kunder över hela Europa. Vår breda kundbas omfattar nästan alla marknadsledande elektroniska varumärken och återförsäljare.
LetMeRepair Nordic med huvudkontor beläget i Uppsala är LetMeRepairs centrum för alla aktiviteter i hela Norden. För att stödja vidareutvecklingen av vår verksamhet letar vi nu efter en Teamleader till vår kundtjänst med placering i Uppsala.
Arbetsbeskrivning:
Som Teamleader på vår kundtjänst leder du ett team om 4-5 personer med huvudsakliga arbetsuppgifter som kundtjänst och teknisk support åt de varumärken som vi jobbar på uppdrag åt. Kundkontakten sker huvudsakligen via telefon och email.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av att följa upp och coacha teamets arbete för att säkerställa att vi levererar så bra kundservice som möjligt och når uppsatta mål och kundlöften. Egen kundkontakt ingår också som en del i denna roll.
Din bakgrund/profil:
Vi söker dig som brinner för daglig kontakt med kunder och som alltid vill ge bästa möjliga kundservice. Hos oss är det självklart att kunden alltid ska vara i centrum. Du gillar också att leda och utveckla teamet eftersom det är tillsammans som ni skapar framgång.
Du behöver tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Bemästrar du även något av de andra nordiska språken så är det meriterande. Grundläggande teknisk förståelse är en förutsättning för att lyckas i denna roll.
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänst och att leda ett team så är även även det meriterande men inte ett krav.
Övrig information:
Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse, vänligen skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-05-07. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök via mail till job@letmerepair.se och bifoga CV och personligt brev. Ange "Teamleader Kundtjänst" i ämnesraden.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Skjöldebrand, administrativ chef, via lskjoldebrand@letmerepair.se.