OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundservice och är redo att ta ett teamledaransvar? Vill du arbeta i en roll där du både får ha kundkontakt och samtidigt ansvara för ett mindre team med riktigt duktiga kundtjänstmedarbetare? Hos oss blir du en del i ett hjärtligt team som har som mål att alltid ge kunden en service i världsklass. Sixt är en av Sveriges största företag inom biluthyrning och leasing och har en spännande framtid framför sig.
Nu söker vi en Teamleader för kundtjänst till vårt kontor i centrala Malmö.
Din nya tjänst?
Som Teamleader för kundtjänst blir du ansvarig för ett mindre team med kundtjänstmedarbetare samt arbetar operativt med kundärenden. Du och ditt team kommer främst att ansvara för att ge våra kunder den bästa servicen och att ta hand om många olika inkommande ärenden via telefon och mejl.
Några fler arbetsuppgifter:
Bemanning, uppföljning och utveckling av dina teammedlemmar.
Utveckling av processer och rutiner.
Hantera svårare kundärenden.
Kontakter och koordinering av information till våra uthyrningskontor i Sverige.
Vem är du?
Vi tror att du brinner för kundservice och har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller i en liknande roll. Du har i tidigare jobb haft ett teamledaransvar eller annat bredare ansvar som visar på din ledarförmåga.
Du – vår nästa Teamleader för kundtjänst:
är ansvarsfull och en stabil person som kan trivs med att ta hand om både kunder och utveckla medarbetare.
har mycket god kommunikationsförmåga och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
är strukturerad, noggrann och tycker om att arbeta målinriktat.
är serviceminded och problemlösare.
får gärna ha en eftergymnasial utbildning.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för oss är det viktigt att du vet att det är just kundtjänst du vill arbeta med samt att du kan påvisa dina goda ledaregenskaper.
Om Sixt
Sixt är ett stort internationellt och framgångsrikt företag inom biluthyrning och leasing. Sixt i Sverige har funnits i ca 20 år och är ett franchiseföretag med ca 300 medarbetare på 100 uthyrningskontor fördelat på 45 olika orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor ligger i centrala Malmö och det är även här kundtjänstteamet sitter. Det går bra för Sixt och vi ett innovativt och expansivt företag med stora ambitioner.
Läs gärna mer om Sixt här - https://www.sixt.se/
Ansökan
För att ansöka klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev.
Skicka din ansökan senast 2021-03-28. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post.
I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor rörande rekryteringsprocessen och rollen, vänligen kontakta ansvarig Rekryterare Lisa Alsterberg på lisa.alsterberg@roirekrytering.se.
Varmt välkommen med din ansökan!