OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en social och engagerad person som får energi av att leda och inspirera andra? Trivs du i en miljö med högt tempo där du får kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter och lockas av möjligheten att bli en del av ett växande företag med goda karriärmöjligheter? Då kan rollen som teamleader till DANX terminal i Skärholmen vara nästa steg för dig!
DANX är ett europeiskt transportföretag som är specialiserad på reservdelslogistik. De har ett varierat kundnätverk som är i behov av snabb leverans av bland annat bil-, industri-, truck-, vitvaror-, jordbruk och IT utrustning och tillsammans med underleverantörer genomför de leveranser inom 24h. DANX har leveranser såväl dag som natt och utöver det fasta trafiknätverket erbjuder de ad hoc leveranser inom sin spedition verksamhet.
OM ROLLEN
I rollen som teamleader kombinerar du operativt arbete på terminalen med administrativ support och löpande utvecklingsprojekt kopplat till bland annat ökad effektivitet, produktivitet, kvalité och lönsamhet.
Du förväntas driva och utveckla teamet genom feedback i det dagliga arbetet samtidigt som du har ett löpande ansvar för administrativ support gällande bemanning, attestering av tidrapporter och medarbetarsamtal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Sedvanligt terminalarbete såsom lossning och lastning av bilar.
- Strukturera samt hålla lokalen ren och snygg.
- Godssortering och scanning.
- Tids- och kvalitetssäkra att vi håller deadlines.
- Truckkörning.
- Aktivt jobba med terminalprojekt, förbättringsområden och kvalité.
- Administrativ support till terminalchef.
- Utveckla och stödja teamet på terminalen.
Tjänsten är på heltid, 36 timmar i veckan. Arbetstiderna är varannan vecka mån-ons 17-03, tors-fre 17-23 samt varannan vecka mån-ons 17-23, tors-fre 17-03. Du utgår från Terminalen i Skärholmen och rapporterar till terminalchefen.
OM DIG:
Vi söker en social, engagerad och strukturerad person med ett stort driv och en positiv attityd. Du är kommunikativ och lösningsorienterad, tar ett stort ägandeskap för dina uppgifter och trivs med att arbeta i ett högt tempo och mot tydliga deadlines. Människor i din omgivning skulle beskriva dig som en sann teamplayer som bidrar med mycket energi och har lätt för att driva och inspirera andra.
Från tidigare roller är du van att coacha och inspirera andra, du trivs i en roll där du får arbetar tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften och leder gärna genom exempel.
Rollen kräver att du har:
- Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda engelska kunskaper i tal och skrift.
- Truckkort A+B.
- Tidigare erfarenhet av terminalarbete.
- Någon form av ledarerfarenhet.
- Grundläggande geografiska kunskaper om Sverige.
- Kunskap i officepaketet.
- Tidigare erfarenhet av att hantera farligt gods. Utbildning ADR 1.3 är meriterande
ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se
OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.