OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teamleader och servicesäljare i Uppsala!
Visste du att en genomsnittlig svensk spenderar 90 % av sin tid inomhus - på arbetet, i skolan, bilen, hemmet? Visste du att fastigheter konsumerar 40% av energin i samhället?
Med dessa två viktiga aspekter i åtanke behöver vi agera; både för vårt välmåendes skull, men framför allt för att vi behöver hantera klimatförändringarna och snabbt bli klimatneutrala eller positiva. Det här är en resa som vi (du, jag och övriga Siemens) måste påbörja nu.
Detta är något vårt team jobbar med dagligen, att göra fastigheter och vår jord mer hållbar genom Siemens innovativa systemlösningar och tjänster. Med placering på vårt kontor i Uppsala kommer du se till att fortsätta den succéresa som pågått under lång, lång tid.
#creatingperfectplaces är vår vision och den omfamnar hela vårt samhälle och vår gemensamma miljö. Välkommen till Siemens Smart Infrastructure!
Utmaningen
Har du ett brinnande intresse för ny teknik och människor? Har du eller vill skaffa en god teknisk förståelse, erfarenhet av tekniska fastighetsinstallationer, är van vid och gillar att vara ”spindeln i nätet ” och vill ta steget vidare för att utveckla dina ledaregenskaper? Då är detta jobbet för dig!
Som Teamleader har du ett arbetsledaransvar för ett 15-tal kollegor som du coachar och stöttar i deras dagliga arbete som servicetekniker. Tätt tillsammans med dina kompetenta kollegor inom gruppen skapar ni system och lösningar med produkter i världsklass och med ett tydligt mål i sikte, – En bättre och mer hållbar framtid. I din roll kommer du att vara en viktig kulturbärare för vår ledarskapsfilosofi idag och i framtiden. Vår ledstjärna, som genomsyrar hela vår verksamhet, våra mål och varje medarbetare, är att vi bryr oss. Vi bryr oss om vårt samhälle, våra kunder, våra produkter och lösningar och framförallt bryr vi oss om varandra.
Som Teamleader för Service är du en sann lagkamrat och relationsbyggare och tillsammans med ditt team hjälper ni befintliga Siemenskunder att förfina och effektivisera nyttjandet av sina fastigheter och sitt fastighetsbestånd. Genom en nära kundrelation och stenkoll på kunders behov och förväntan säkerställer ni den bästa möjliga kundupplevelsen med Siemens. Du bidrar starkt till intern lönsamhet och tillväxt genom att säkerställa att utförande sker på ett så effektivt och planerat sätt som möjligt, med högsta kvalité och samarbete genom hela processen.
Rollen som Teamleader innebär att du ansvarar för samordningen av samtliga aktiviteter och resurser i våra serviceuppdrag och serviceavtal samt säkerställer en fungerande akutserviceverksamhet. Du kommer tillsammans med din grupp arbeta med att omvandla förbättringsförslag i våra kunders anläggningar till lönsamma affärer med värde för kund. Du kommer även att agera som eftermarknadssäljare för våra mindre serviceprojekt, där du tillsammans med ditt team säkerställer leveransen i enlighet med projektets ramar. Planera Leda, fördela, genomföra och följa upp är naturligt för dig precis som att värna om Siemens och våra kunders respektive intressen.
Du kommer att vara den drivande faktorn i vår resa in i framtiden och den digitala eran, där våra uppdrag utförs genom en kombination av maskin och människa. Bakom dig har du världens bästa och mest hållbara teknikbolag med digitalisering i första rummet. Du kommer att få möjligheten att representera ett bolag som lever och andas efter ”Responsible, excellent och innovative”.
Vi kommer kunna erbjuda dig som medarbetare en unik möjlighet att vidareutveckla dig inom teknik och ledarskap. Du kommer få arbeta hos ett företag som står för den högsta etik och moral och som sätter medarbetarens hälsa och välmående i centrum – alltid!
Vem är du?
Du har fokus på affärsmannaskap samt motiveras av att få andra att växa, trivas och prestera på jobbet. Du har förmågan att med positiv coaching motivera och engagera dina kollegor och samarbetspartners. Du har arbetat tillräckligt länge för att ha en god teknisk förståelse eller ett stort intresse av Fastighetsteknik. Vidare har du vana från att leda en grupp, är trygg i rollen som ledare och räds inte för att ta fullt ansvar för dina projekt och ditt team.
Som person drivs du av att utveckla, ständigt förbättra och flexibelt möta omvärldens och marknadens förändringar. Du sporras av motgångar, du kallar det ”utmaning” och tar lärdom av det för att utvecklas. Du gasar när det behövs men du har också förmågan att stänga av jobbet när du inte jobbar för att återhämta dig och njuta av livets andra delar, balans i livet helt enkelt.
Du har giltigt B-körkort och hantera engelskan i produktblad och teknikkurser.
Följ med på vår fortsatta resa in i framtiden! #CreatingPerfectPlaces
https://www.youtube.com/watch?v=acCmL7gIIpM
Om Siemens Smart Infrastructure
Siemens är en global leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Vi erbjuder integrerade, digitala och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla. Se mer på www.siemens.se.
Tveka inte söka tjänsten idag och senast 2/12! För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Tobias Larsson, 070-871 88 38, Tobias.larsson@siemens.com eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lisa Lundeberg tel: 070-728 13 72, lisa.lundeberg@siemens.com. För kontakt med facklig representant maila. Facket.se@siemens.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature