Teamleader Onboarding inom AML-avdelningen till Svea Bank

Teamleader Onboarding inom AML-avdelningen till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på SJR en Team Leader Onboarding inom AML för Svea Bank. Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och deras vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Deras AML-avdelning växer och utvecklas ständigt och de behöver nu förstärka deras grupp med Team Leaders, varav en person till den här rollen för just Onboarding. Har du erfarenhet av att arbeta med penningstvättsfrågor, och vill vara med och samarbeta på en avdelning som växer, är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområde
I rollen som Team Leader för Onboarding kommer du att ha en bred och framträdande roll med mycket ansvar. Rollen innefattar bland annat att du är operativ, där du fördelar det dagliga arbetet och har hand om ett flertal ärenden och projekt. Förutom detta ska du stötta ditt team i att lösa vardagliga frågor och kommer därför också jobba i nära kontakt med andra avdelningar som IT, risk, bolagsjuridik och compliance.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Fördela det dagliga arbetet

- Etablera och implementera processer och rutiner för att bekämpa penningtvätt och terrorfinansiering

- Kravställa processer, system för AML-avdelningen

- Delta i projekt avseende exempelvis processutveckling och/eller effektivisering

- Vara ett bollplank för kollegorna

- Mandat att godkänna högriskkunder

- Hantera nya kundansökningar med syfte att utföra riskbaserad kundanalys inom processen för KYC

- Utifrån ett riskbaserat förhållningssätt bedöma AML-risk i pågående kundförhållande

- Mailkommunikation med kunder för inhämtande av kompletterande kundkännedomsinformation

- Upprätta beslutsunderlag med rekommendationer gällande godkännande av kundengagemang

- Hantera ODD på befintliga kunder

- Offboarding

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har bred erfarenhet inom AML området och som har arbetat med det i minst 4-5 år. Vi ser gärna att du har arbetat med transaktionsmonitonering, bedrägerier, uppföljning på högrisk/ normalrisk kunder (ODD) samt den allmänna riskbedömningen tidigare. Det är ett krav att du har arbetat mot företagskunder men vi ser gärna att du har arbetat mot privatkunder också. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Starkt meriterande är om du har en juristexamen.

Som person är du ansvarsfull, prestigelös och ödmjuk. Du gillar att samarbeta med andra, identifiera förbättringsmöjligheter och sätta processer. Vidare är du kommunikativ, har ett starkt driv och är inte rädd för att ta dig an en utmaning! Du trivs i en miljö som är på tillväxtresa.

Om företaget
Svea Bank har fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet är de ett naturligt val för många företagare när de behöver en finansieringspartner.

Med över 2 000 anställda över hela Europa - från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher.

Förutom tjänster som företagslån, krediter, fakturaservice, factoring, fakturaköp, kreditinformation och inkasso har vi bland annat smarta betallösningar för e-handel, mobil och butik. Vi erbjuder även lån och sparande för privatpersoner. Svea ska, genom personlig service, erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar.

Ansökan
I denna rekrytering har Svea Bank valt att samarbeta med SJR. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson, sebastian.ragnarsson@sjr.se.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/integritetspolicy/

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024