Teamleader Operativt inköp

Teamleader Operativt inköp

Arbetsbeskrivning

Teamleader för Operativt inköp till Apotekstjänst Försörjning
Apotekstjänst söker nu till vår inköpsavdelning en Teamleader som ska ansvara för inköp av sjukvårdsmaterial.
Om du vill jobba med operativt inköp och är redo att axla ett lite större ansvar så är det här rollen för dig. Här är det bra om du gillar att jobba med processer och har en god förståelse för olika flöden. Som Teamleader för operativt inköp ansvarar du för att din grupp levererar enligt uppsatta mål och att det sjukvårdsmaterial som vården beställer finns på plats hos Apotekstjänst i tid, redo för leverans. Du prioriterar, planerar och leder det dagliga arbete, coachar gruppmedlemmar och bidrar till positiv stämning och säkerställer bra arbetsklimat i gruppen. Du hanterar de problem som uppstår på ett effektivt och professionellt sätt och tycker det är roligt att driva förbättringar.
Utöver din roll som ledare kommer du att delta i det dagliga operativa inköpsarbetet, fördelningen är ca 50/50. Gruppen består av 4 personer utöver dig där inköpschefen har personalansvar.
Som Teamleader kommer du bl.a. att jobba med:
· Delta i, och leda, möten med leverantörer och kund
· Ta fram rapporter och följa upp nyckeltal samt besluta om åtgärder vid behov
· Följa upp det dagliga arbetet och säkerställa att rutiner efterlevs
· Säkerställa fungerande samarbeten med interna och externa parter
Inom ramen för det operativa inköpsarbetet kommer du bl.a. jobba med följande:
· Dagliga avrop av sjukhusnära produkter
· Leveransbevakning och leveransuppföljning
· Bevakning av lagernivåer
· Restorderhantering
· Hantering och uppföljning av leveransavvikelser
Fakturahantering
Löpande identifiera och implementera förbättringar

Som person tror vi att du är driven och har en positiv och lyhörd attityd. Du känner dig trygg i ledarrollen och har en förmåga att motivera. I rollen ingår det att ta möten med såväl externa som interna parter så det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera.
Kompetenskrav:
· Utbildning inom ekonomi, inköp eller logistik (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
· Erfarenhet av inköp och inköpsrelaterade flöden
· Goda kunskaper i excel och hantering av större datamängder
· Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
· Datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Extra meriterande är erfarenhet av Visma Business och Medius.
· Erfarenhet av ledarskap är ett plus
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anders Niva, på anders.niva@apotekstjanst.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Placeringsort: Gåshaga, Lidingö. Visst distansarbete är möjligt efter upplärning.
Välkommen med din ansökan till jobb@apotekstjanst.se märkt ”Teamleader inköp”. Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APOTEKSTJÄNST SVERIGE AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 8 oktober 2022

Besöksadress

Gåshaga Brygga 1
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18185

Liknande jobb


Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

22 november 2024

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024