Teamleader Sales Support till gop i Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

gop är ledande inom plasthalvfabrikat och kompletterande plastprodukter i Skandinavien. Med mer än 50 års erfarenhet, unik kompetens och ett personligt engagemang utöver det vanliga verkar vi inom affärsområdena Bygg&Trädgård, Industri&Reklam samt GRP. Idag är vi ca 70 anställda och omsätter cirka 500 MSEK. Kunderna verkar inom industrin, bygg och byggvaruhandeln i Sverige, Norge och Danmark. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och vi har lager och försäljningskontor i Kungsbacka, Stockholm, Oslo samt Sorö i Danmark. Läs mer på www.gop.se

Nu söker vi en kundfokuserad teamledare för gop i Kungsbacka. Om du trivs med att arbeta med människor, ledarskap, försäljning och service, så är detta en roll för dig!

ARBETSBESKRIVNING
Som Teamledare har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla Sales Support funktionen hos gop. Du skapar de bästa förutsättningarna för att teamet ska lyckas och arbetar metodiskt med mål och uppföljning på grupp- och individnivå. Du deltar själv aktivt i service- och försäljningsarbetet mot kund och likaså att stötta Key Accounts. Befattningen innebär personalansvar för sju personer vilka är placerade i Kungsbacka och Spånga. Du är stationerad på kontoret i Kungsbacka och rapporterar till Nordic Commercial Manager.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med erfarenhet av att arbeta i en liknande roll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktbolag vilket gör att du förstår varuförsörjningen. Rollen är mycket varierad vilket gör att vi söker dig som både tycker om att arbeta ”hands on” och tillika strategiskt. Du är en duktig teamledare som har förmågan att coacha, inspirera och motivera ditt team till att nå framgång. Tillika är du en driven och engagerad person som tycker om att arbeta i en serviceorienterad miljö där arbetsuppgifterna är mycket varierande. Du har förmågan att agera affärsmässigt i alla sammanhang och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har en naturlig fallenhet för försäljning och service samt har ett väl utvecklat ordningssinne och en känsla för detaljer som gör att du har lyckats i dina tidigare roller.

Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet MS Dynamics. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

DIN PERSONLIGHET
Som person är du positiv och nyfiken, du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget. Du är resultatorienterad, har en stor passion för att utveckla människor och med en känsla för affären. Du är en duktig kommunikatör och har inga problem att ta en dialog, ett utmanande samtal eller en förhandling mot kund. Du är dock ödmjuk i din framtoning, med fokus på människan och har hjärtat på det rätta stället. Du har intresse för affärer och trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se eller Martina Träen 0722-888220 martina.traen@yourtalent.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2020
  • Ansök senast: 24 april 2020

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024