Teamleader servicedesk till PolyPeptide

Teamleader servicedesk till PolyPeptide

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta som teamleader för en servicedesk? Gillar du att ta ansvar och att arbeta med att utveckla dina medarbetare? Vill du arbeta i en spännande och omväxlande miljö inom läkemedelsbranschen? Då kan det vara dig vi söker!

Vi letar just nu efter en teamleader till Polypeptides servicedesk som står inför en spännande resa med en rad utmaningar framöver. Du kommer att bli en nyckelperson i ett nytt team som har som uppdrag att ge utmärkt service till företagets interna medarbetare och samtidigt vara med att utveckla en global IT-standard. 

Detta är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos PolyPeptide. Tjänsten börjar omgående.

Arbetsuppgifter
I din roll som teamleader kommer du delvis att arbeta operativt med IT-support men stora delar av ditt arbete kommer innebära att du ansvarar för ett mindre team av IT-tekniker. Tillsammans ska ni säkerställa leverans av IT-support till drygt 300 medarbetare på plats i Limhamn. Du kommer ingå i en global oranisation med två andra teamleaders som totalt supporterar 1500 användare runt om i världen. 

Som operativ teamleader kommer du vara ansvarig för att fördela arbetsuppgifterna i teamet. Du kommer leda den dagliga uppföljningen tillsammans med teamet för att säkerställa hantering och prioritering av ärenden. Det mesta hanteras direkt av gruppen som supporterar både 1st och 2nd line-ärenden. Service desken hanterar incidenter, ärenden samt walk-ins och löser idag ca 80% av alla ärenden som inkommer. Du kommer att koordinera, följa upp och rapportera gruppens arbete och resultat. Du kommer arbeta tillsammans med din chef i budgetprocessen för att ge input och övervaka förbrukningen av tilldelad budget under året. I rollen ingår det även personalansvar. 

I din arbetsuppgifter ingår även att: 
- supportera slutanvändarna på företaget med hjälp av ärendehanteringssystem Service Desk+ för hantering av tickets enligt ITIL
- vid behov begära support av 3rd line-tekniker eller externa leverantörer 
- ta emot mer komplexa förfrågningar och ärenden som incident changes, problem/service requests 
- följa upp hur Global IS/IT processer möter behovet i organisationen 
- samarbeta med andra stakeholders inom företaget för att implementera en global IT-standard 
- se till att dokumentationen för lokala system är uppdaterad och överensstämmer med PolyPeptides QMS, GMP och GAMP 
- se över avtal med leverantörer inom IT och se till att det matchar behovet som finns hos interna stakeholders 
- säkerställa att kompetensen inom Global IS/IT motsvarar det som behövs i organisationen och att rätt service utförs mot interna avdelningar 
- hantera beställningar av IT-utrustning och se till att det motsvarar efterfrågan inom organisationen 

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som tidigare arbetat som teamleader för en servicedesk med operativt ansvar. Du har en teknisk förståelse samtidigt som du har erfarenhet av att vara teamleader med kunskap inom ledarskap, personalansvar och budgethantering. Vi söker efter någon som är serviceminded och social med förmågan att leda och utveckla andra. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska.

Vad gäller den tekniska kompetensen krävs erfarenhet av: 
- Klientsupport 
- Windows OS 
- Windows Server 
- Active Directoy 
- Hårdvarukompetens kring PC (Dell och tillbehör) 
- Telefoni/smartphone 
- Microsoft 365 
- Installation/felsökning av skrivare/utskrift 
- Enklare felsökning av nätverk 
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Projektledning
- Läkemedelsföretag
Vad vi erbjuder
null
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 17 augusti 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024