Teamleader Supply Chain

Teamleader Supply Chain

Arbetsbeskrivning

Schindler står för rörlighet. Rörlighet behöver experter.
Bli en del av vårt team.
Schindler förflyttar mer än 1 miljard människor varje dag världen över - med hissar, rulltrappor och innovativa mobila lösningar. Över 60 000 anställda i mer än 100 länder över samtliga kontinenter ligger bakom denna framgång.
Schindler Hiss AB är det svenska dotterbolaget till Schindler AG i Schweiz, världens näst största koncern inom hissar och rulltrappor. Vi är rikstäckande med ca 250 anställda och har en omsättning på närmare 500 Mkr. För mer information se vår hemsida, www.schindler.se.
Vi söker nu en Engagerad Teamleader Supply Chain som drivs av förändring till vårt fantastiska team.
I rollen som Teamleader Supply Chain kommer du att ansvara för den dagliga driften inom Supply chain. Det innebär att du har en översiktlig syn på företagets rutiner och processer för daglig drift av inköp- och lagringsprocesser samt beställningsrutiner av hissmaterial. Du ansvarar även för utformning och implementering av samtliga processer inom området. Tjänsten innebär även operativt arbete i teamet vid behov.
Trivs du i en förändrande miljö där du själv är en drivkraft? Då är detta en roll för dig.
Vi vill att du som person är engagerad, har förmåga att se förbättringsmöjligheter och uppskattar att implementera nya processer. För att trivas i rollen är du strukturerad och har förmågan att arbeta med detaljer likväl som du ser helheten. Vi söker en driven teamleader som är lyhörd och har en förmåga att lyfta fram det positiva bland sina medarbetare.
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi och/eller logistik samt gedigen kunskap inom området. Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter, har utmärkta Excelkunskaper och är vad att arbeta i system. Vidare behärskar du svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du erbjuds ett utmanande arbete i en miljö med internationell prägel och med goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling.
Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor.
Ansökningar tas enbart emot via vårat rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande.
Kontaktperson och ansökan
För mer information och frågor om tjänsten kontakta Admin & Operational Service Manager Fanny Lagerström fanny.lagerstrom@schindler.com alternativt HR Support, Linn Gauffin hrsupport.se@schindler.com
Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Madeleine Andersson
08-6224070
Distriktschef Håkan Svensson
070-5860354
Distrikschef Jonas Gärskog
033-124585
Distriktschef Bengt Rickard
070-5897515
Distriktschef Göran Lidén
013-105511
Distriktschef Theresia Olsson
026-122706
Inköpschef Per Ericson
08-6224080
Installationsledare Johan Olsson Malmberg
070-376 4494
Installationsledare Daniel Berndtsson
070-586 0012
HR-specialist Madeleine Andersson
08-6224070

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schindler Hiss AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Rinkebyvägen 25
None

Postadress

Box 547
DANDERYD, 18215

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024