OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Vill du arbeta i ett bolag med fart och fläkt och trivs i en roll som är delad med dels operativt arbete där du arbetar med kundreskontra men även där du fokuserar på att se processer, möjliga förbättringar och stöttar dina kollegor? Då kan just du vara den vi söker!
För kunds räkning söker vi på Poolia en teamleader till ett företags kundreskontraavdelning. Företaget är en installations och servicepartner med verksamhet i Norden. Du arbetar i ett team om 3 personer där du bidrar med din entusiasm, förmåga att utveckla, se förbättringspotential i processer samt stötta dina medarbetare. Tjänstens omfattning är på heltid och rollen förväntas att tillträdas omgående. För rätt person är tanken att konsultuppdraget övergår i en fast tjänst hos kund på sikt. Företaget sitter i härliga lokaler strax söder om Stockholm city.
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som teamleader kommer du arbeta både operativt och strategiskt. Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:
- Leda det dagliga arbetet inom kundreskontran
- Registrera nya kunder
- Avprickning av kundinbetalningar
- Följa upp och korrigera inbetalningar som inte är matchade mot faktura
- Bevaka obetalda kundfodringar, kontakta kunder och påminna om betalning
- Reda ut fakturafrågor
- Påminnelser
- Hantering av inkasso uppdrag, ackordsförhandlingar, konkurser
- Fakturering av dröjmålsränta
- Reservering av osäkra fordringar
- Avstämning av kundredkontra och närliggande balanskonton
- Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
- Kontakt med interna och externa kunder
- Hantering av kreditgränser i företagets ekonomisystem
- Administration av ROT/RUT avdrag
- Ansvara för att redovisningspolicys följs
- Utveckling och support.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet från kredithantering och indrivningsprocesser. Du får gärna ha arbetat i en teamledarroll sedan tidigare inom ekonomi alternativt i en roll som ekonomiassistent där du söker en nästa utmaning där du får driva processer och säkerställa att arbetsuppgifter utförs effektivt och på bästa möjliga sätt i organisationen. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har generellt god datorvana och har erfarenhet från att abeta i olika ekonomisystem sedan tidigare.
Du tycker om att arbeta i grupp och har en förmåga att få med dig dina medarbetare på förändringar. Du är resultat och lösningsorienterad samt har en förmåga att ligga steget före. Såväl alla arbetsuppgifter som faller på ditt bord utförs med hög kvalité och blir noggrannt utförda. Vidare brinner du för service, människor och är en drivande positiv person.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom