OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som teamleader är din huvudsakliga uppgift att planera resurser och koordinera de dagliga arbetsuppgifterna på avdelning mekanikdesign. Du är kontaktperson mot övriga avdelningar, bl a säljavdelningen under säljfasen då du ser till att avdelningen stöttar med lösningar och prissättning.
Övrigt som ingår i tjänsten:
- Samordna avvikelser och supportfrågor från andra avdelningar, fördela och följa upp.
- Följa upp projektstatus på pågående projekt och rapportera avvikelser.
- Se till att konstruktionsunderlag släpps enligt plan, är granskat och följer specifikation.
Du kommer att vara en av två teamleaders på avdelningen och jobba i ett tätt samarbete med den andre teamleadern samt chefen. Ni ska tillsammans samordna arbete och processer på avdelningen så att de blir så effektiva som möjligt.
DIN PROFIL
Du har någon form av tidigare ledarerfarenhet, från tidigare teamleaderroll eller annan relevant ledarroll. Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta och skapa relationer. Du är bra på att kommunicera och har förmågan att förmedla information på ett tydligt sätt.
Du är som person noggrann och strukturerad och mån om att slutföra det du påbörjat, även när du har många saker igång samtidigt. Du har förmåga att se helheten och är inte rädd att ta snabba beslut när det behövs. Du är stresstålig och trivs i den dynamiska miljö en projektorienterad organisation kan utgöra.
En stor fördel för tjänsten är någon form av konstruktionsbakgrund.