Teamleader till Careiums larmcentral i Malmö

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige med huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter och tjänster lever ett rikare liv, känner sig trygga och väl omhändertagna.

Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Vi erbjuder en helt digital larmkedja som ger äldre och funktionshindrade en säkerhet både i hemmet och utomhus. Vi sköter våra egna larmcentraler 24 timmar om dygnet, med ett team av utbildade och engagerade operatörer.

Careiums ambition är att vara marknadsledande på välfärdsteknik i Europa, samtidigt som vi skapar en bättre vardag för våra seniorer och bidrar till en hållbar utveckling.

På Careium arbetar över tusen vardagshjältar och det finns alltid plats för fler!

Våra värderingar är: Show care, Act smart & Be heroes.

 

Om Jobbet:

Som Teamleader i Careiums larmcentral ansvarar du över ca 20 larmoperatörer som arbetar dag och kväll samt varannan helg. Som larmoperatör arbetar man i olika typer av datasystem vilket innebär att du som Teamlelader bör ha ett visst intresse för, samt förkunskap i datorsystem. Du förväntas kunna stötta larmoperatörerna i deras arbete samt vara behjälplig om det uppstår en krissituation.

Arbetsrollen innefattar coachning, genomförande av medarbetarsamtal, stötta i rehabiliteringsärenden, vakanshantering, leda APT-möte, granska statistik och arbeta med avvikelser med mera.

 

Arbetstider:

Arbetstiderna är förlagda både på dagtid, kvällstid samt var tredje helg.

 

Vem är du? 

På Careium anser vi att kompetens är så mycket mer än kunskap. Kompetens innefattar även vårt beteende, vår förmåga samt vår motivation och vilja. Nedan är en lista över egenskaper och färdigheter som skulle passa perfekt i vårt team och på vårt företag.

 

Kunskap


• Erfarenhet av att arbeta med kollektivarbetare, gärna i en dygnet-runt verksamhet.
• Utbildning inom ledarskap eller annan relevant utbildning.
• Uttrycker dig väl i både svenska och engelska. 

Beteende


• Du visar omtanke och respekt gentemot dina medmänniskor och har en god samarbetsförmåga.
• Du är pålitlig och inger förtroende.

Förmåga


• Du har förmågan att ge feedback på ett bra sätt.
• Du har förmågan att vara mottaglig för feedback som gör att du ständigt utvecklas.
• Du har förmågan att bemöta människor i olika situationer och anpassa ditt ledarskap därefter.

Motivation & vilja


• Du motiveras av att arbeta på ett bolag med ett viktigt syfte och att känna dig stolt över vad bolaget åstadkommer.
• Du drivs av att coacha och inspirera.

 

Övrigt:

Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Malmö som ligger på Jörgen Kocksgatan 1B, 5 minuters gångavstånd från Malmö Centralstation.

Tjänsten är planerad att starta den 1/3 2022 och avslutas den 30/9 2023.

 

Sista ansökningsdag 10/1 2022.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Doro Care Trygghetsjour AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 12 januari 2022

Besöksadress

Derbyvägen 24
None

Postadress

None
MALMÖ, 21235

Liknande jobb


18 november 2024

Enhetschef till Gryta demenscentrum

Enhetschef till Gryta demenscentrum

4 november 2024