Teamleader till Contact Center - Göteborg

Teamleader till Contact Center - Göteborg

Arbetsbeskrivning

First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 63 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.


 


First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Våra supportkontor är centralt belägna i Stockholm respektive Göteborg och här finns VD, ekonomi, marknad, försäljning, contact center, fastighet och HR samlade.



Beskrivning
Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter.

Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. En yrkesgrupp som vi värderar väldigt högt när det kommer till att skapa mervärde och kundnöjdhet är våra kollegor på Contact Center, som har en oerhört viktig roll inom First Camp. Vi utökar vårt Contact Center och supporterar våra gäster i Sverige och Danmark. 

Arbetsuppgifter
Som Teamleader på Contact Center är du en del av den dagliga driften och är med och säkerställer att våra gäster får bästa service och att vi håller uppsatta KPI mm. Du har en viktig roll när det kommer till bland annat coaching av våra medarbetare på Contact Center, daglig planering av bemanning, schemaläggning och internutbildning för teamet . Kvalitetsarbete, skapa rutiner och driva förbättringsarbete är också något som din roll innefattar samtidigt som du är den närmsta kontakten för våra medarbetare. 

Du rapporterar till Contact Center Manager och tjänsten innebär ca 60% i daglig drift, vilket kan skifta från tid till annan. Contact Center-teamet består av mellan 5-25 medarbetare, beroende på säsong.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om att vara med i driften och leda medarbetare samt möta våra gäster. Du har höga krav på kvalitet och ett stort intresse för service. Vidare trivs du med att coacha och utveckla andra.

Vi ser helst att du har erfarenhet av att leda team och att arbeta med en coachande ledarstil samt har erfarenhet från exempelvis kundtjänst eller resebranschen. Samt att arbeta med telefoni som dagligt verktyg kopplat till gästkontakt .Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, samtidigt som kunskaper i danska och tyska anses vara starkt meriterande.

Som person är du lösningsorienterad och handlingskraftig där din personlighet inspirerar och motiverar dina kollegor. Du har dessutom en analytisk förmåga och tycker om att driva förbättringsarbete. Brinner du för god service och är intresserad av en spännande och dynamisk arbetsplats kan detta vara jobbet för dig!

Moments of happiness for the many people är vad vi jobbar för varje dag. Glädje är vad vi vill att både våra gäster och våra medarbetare ska känna. För att det ska bli verklighet måste alla som arbetar på First Camp vara prestigelösa och positiva. Gästens upplevelse kommer alltid först för de har valt att tillbringa sina värdefulla semesterdagar hos just oss.

Vad erbjuder vi dig? 
På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:  

We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen 

We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster 

We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster 

We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster 

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?

Villkor
Vi söker en Teamleader som vill vara med och vidareutveckla vårt Skandinaviska Contact Center. Omfattningen är heltid och du är också en del i den dagliga driften. Arbetstiden varierar och inkluderar även kvällar och helger. Lönen följer Unionens kollektivavtal. 

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024