Teamleader till Customer Service-team i Göteborg!

Teamleader till Customer Service-team i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och kundservice samt vill arbeta i en roll som kombinerar logistik, administration och överblick över personal, processer och arbetssätt. Du kommer att bli en del av ett stort, internationellt bolag beläget i Mölndal. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Tjänsten

Rollen som Teamleader innebär personalansvar för det svenska Customer Serviceteamet, bestående av idag 6 personer, som arbetar med Front Office-uppdrag dvs logistik-, order-, leverans-, faktura- samt reklamations processer. Den svenska CS organisationen är en del av ett team bestående av kollegor i en nordisk region. Team Leadern kommer utöver sitt ledarskap att arbeta operativt med vissa arbetsuppgifter som ingår i teamets dagliga uppgifter:

• Säkerställa effektiv resurshantering och att avdelningen levererar med hög prestationsstandard, vilket möjliggör kundnöjdhet och måluppföljning.
• Motivera kundtjänstteamet; stödja och ge regelbunden feedback, coachning och utveckling av teammedlemmar
• Följa upp avdelningens verksamhet
• Säkerställa att processer och rutiner är tydliga, uppdaterade och relevanta
• Se till att data underhålls och är korrekt i de system som används av avdelningen och att systemen används korrekt och effektivt.
• Planera, prioritera, tilldela och följa upp uppgifter
• Säkerställa och driva effektiv order till fakturering process, inklusive reklamationshantering
• Svara på mer komplexa förfrågningar från kunder eller organisationen (försäljning, marknadsföring etc.)

Vem söker vi?

Vi söker dig med universitetsutbildning med inriktning logistik, ekonomi eller liknande och minst 3-5 års erfarenhet av arbete inom kundservicefunktion. Vidare har du ledarskapserfarenhet och god förståelse för logistikflöden. Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och planerar ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt. Du har en analytisk förmåga med en lösningsorienterad inställning och arbetar ständigt med att säkerställa en hög kvalité i ditt arbete. Slutligen trivs du med att leda en grupp, teamarbete och tydlig kommunikation.

Information

Placeringsort: Göteborg, Mölndal
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Uppdragslängd: Start januari och initialt ett år framåt.
Anställningsform: Visstidsanställning

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

22 november 2024

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024