OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Är du en driven, målinriktad och erfaren ledare som är redo för nästa etapp i ditt arbetsliv? Då kan du vara vår nästa Teamleader på Kundservice! I rollen som ledare säkerhetsställer du att våra kunder får oslagbar service via mail, telefon och chatt samt att våra medarbetare utvecklas och presterar enligt uppsatta mål.
Vårt kundserviceteam opererar på fem olika språk på sex olika marknader. Din uppgift som Teamleader är att genom coachning och uppföljning se till så att ditt team uppnår våra KPI:er som i slutänden förbättrar kundupplevelsen. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga Teamleaders och avdelningar för att ständigt utveckla verksamheten.
We work together, we are brave and we create value for the customer – vill du vara med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?
Dina arbetsuppgifter:
• Löpande hantera personalfrågor.
• Löpande hålla coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal.
• Följer upp data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål.
• Initierar och driver projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice.
• Ingår i ledningsgruppen för avdelningen och har ett nära samarbete med övriga Teamleaders och Customer Service Manager.
• Personalrelaterade uppgifter, t.ex. godkänna löner, intervjua slutkandidater till nya roller, planera semester och schemalägga.
• Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten.
• Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet.
Din profil
• Haft lönesättande personalansvar för större arbetsgrupper, med budgetansvar.
• Erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare.
• Erfarenhet av att bemöta kund.
• Förmågan att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift.
• Har jobbat i komplexa system som krävt teknisk kompetens.
• Rekryteringserfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som inte bara kan konstatera en utmaning, utan du sporras av att lösa den genom ett analytiskt och kreativt tänk. Att ha mandat och kunna ta beslut i egen regi är något du trivs med. Du är lösningsorienterad, kommunikativ, förändringsbenägen och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. E-handelsbranschen i stort är under förändring och vi vill ha med dig på denna resa.
Det är meriterande om du har:
• Arbetslivserfarenhet från sälj.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Erfarenhet av LEAN.
• Goda språkliga kunskaper i norska, danska eller finska i både tal och skrift.
Fördelar med att jobba hos oss:
• Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
• Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
• Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag + splitternytt gym på Campus Jollyroom
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och praktisk information
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
• Kontakt & frågor: HR Partner Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:
Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/
Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/
Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.