Teamleader till Electras lager i Växjö

Teamleader till Electras lager i Växjö

Arbetsbeskrivning

Electra Gruppen är verksamt inom två affärsområden, Retail och Logistik & IT. Retail utvecklar och driver koncept för butikskedjor som Elon Ljud & Bild, Em home och RingUp. Logistik & IT utvecklar och driver moderna IT- och webblösningar i kombination med lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning. Företaget har sitt huvudkontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterat på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap. Läs gärna mer på www.electra.se

Om oss
Electra utvecklar och driver varu- och tjänsteförsäljning, infrastruktur och koncept för handel och logistik i Norden. Skräddarsydda och flexibla lösningar säkerställer våra partners konkurrenskraft. Electra, som har sitt huvudkontor i Kalmar, är inne i en spännande och expansiv utvecklingsfas där vi utökar verksamheten med nytt möbellager i Växjö. Lagret lagerhåller och distribuerar främst möbler åt EM Home, som sedan ett år tillbaka ingår i Electra-koncernen.

Vi söker nu en lösningsorienterad och proaktiv Teamleader till vårt nyöppnade lager i Växjö. Står du för ett modernt, coachande och motiverande ledarskap? Trivs du med att jobba målstyrt med flexibla lösningar? Då vill vi höra mer från dig!

Anställningen inleds med ett 6-månaders konsultuppdrag via OnePartnerGroup, för att sedan övergå i en tillsvidareanställning hos Electra.


Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som Teamleader blir främst att leda och planera arbetet samt utveckla processerna vid vårt lager i Växjö. Du får möjlighet att från grunden skapa en arbetsplats präglad av lagarbete, humor och engagemang med stort fokus på service, leverans och kvalité. Ditt arbete är även fysiskt krävande då du tar emot gods samt plockar och packar kundorder. Vid behov tar du beslut om extrabemanning för lossning av container/lastbil och ser till att Electras måltal och kvalitetskrav uppfylls.

I din roll har du daglig kontakt med leverantörer för att planera inleveransdatum, och du bokar även upphämtning av gods med transportörer. Du har nära kontakt med inköps-, sälj- och reklamationsavdelningen internt, samt har kontinuerliga avstämningar med produktionsledare. En viktig del av ditt uppdrag blir att proaktivt leda utvecklingsarbetet på lagret och att ständigt förbättra processer. Ditt ansvar i logistikkedjan börjar med planeringen av inleveranser med leverantören och slutar med att plockat och packat gods lämnats till transportören.

Ytterligare arbetsuppgifter

- kontrollera att inkommande gods stämmer mot beställning
- ta beslut om var godset ska placeras
- lageroptimera/planera i nära dialog med inköpsavdelningen
- beställa förbrukningsmaterial såsom pall, tejp, kartonger osv.
- ta emot och ”returköra” returer
- rapportering av avvikelser


Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som Teamleader hos oss bör du trivas med att ha en ansvarsfull roll i en förändringsdriven och dynamisk organisation med tidvis högt tempo. Vi ser att du brinner för ledarskap och du är en förebild med pedagogisk förmåga att driva teamets arbete för att uppnå uppsatta mål. Vidare är du lösningsorienterad och flexibel samt har en god känsla för struktur och processer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att vara aktuell för tjänsten har du
• truckkort, A1-A4 samt B1-B4
• erfarenhet från tidigare arbete inom lager och logistik
• slutförd gymnasieutbildning
• god IT-vana (främst av Microsoft Office-paketet)
• god svenska samt grundläggande engelska i tal och skrift
• god fysik (tunga lyft)

Meriterande
• lager- och logistikutbildning
• erfarenhet av arbete som teamledare, gruppledare eller arbetsledare inom logistikbranschen
• erfarenhet av förbättringsarbete
• erfarenhet av arbete med lagersystem

Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se, ansökningar tas endast emot via hemsidan. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Ingrid Sandberg på telefonnummer 0470-34 98 72.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Sanna Andersson
0470-323833
Linn Isberg

Cornelia Gustafsson
0470-323834
Linn Isberg
0470-323837
Sanna Andersson

Mats Ekenstam

Linn Isberg

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Vanja Winroth
0470-323838

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Sydost AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024