Teamleader till Elgigantens svenska kundtjänst i Köpenhamn

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Teamleader till Elgigantens nordiska kundcenter i Ørestad!
Hos CCC Nordic önskar vi att ha branschens duktigaste ledare. Vi tror på att en god ledare är en person som kan skapa trivsel på arbetsplatsen samt motiverade medarbetare, som gör sitt yttersta för att ge alla kunder en fantastisk upplevelse när de kontaktar oss!
Vår ledarvision är att vi ska ha kompetenta och synliga ledare som inspirerar och engagerar medarbetarna, skapar en god arbetsmiljö och väcker våra strategier till liv.
Arbetsuppgifter
Som Teamleader hos CCC Nordic kommer du att ha en central roll för att säkerställa att kunderna får en god upplevelse, samt att medarbetarna trivs.
Du kommer i din vardag att ha personalansvar för ditt eget team, som i de flesta perioder kommer att bestå av 10-15 medarbetare. Det är ditt ansvar att säkra kompetensutveckling av dina medarbetare samt deras motivation, nöjdhet och engagemang i teamet. Det förväntas att du har hand om kvalitetssäkring, uppföljning på gemensamma och individuella KPI-prestationer i teamet, så att ni tillsammans bidrar positivt till avdelningens resultat.
Du skapar glada kunder genom att gå i täten och få ut det bästa av ditt team. Din framgång avspeglar sig i dina medarbetares framgångar. Du är bra på att se helheten – även när vardagen går väldigt fort!
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter också att innebära:
Delande av kunskap mellan olika team
Implementering av nya processer, rutiner och procedurer i ditt team
Rekrytering och onboarding av medarbetare

Vad krävs det för att du ska göra succé?
Vi förväntar oss att du är hårt arbetande och resultatorienterad, samt tar ansvar för din egen utveckling och dina resultat. Du utstrålar auktoritet när det krävs, och du kan motivera och exaltera ditt team.
Det är en fördel om du har erfarenhet av ledarskap, gärna från servicebranschen. Du motiveras av att leda ditt team i rätt riktning, samt att säkra trivsel och utveckling både på teamnivå och individnivå. Vi ser gärna att:
Du är självständig, visar initiativ och tar ansvar
Du är metodisk och tar dig systematiskt an dina uppgifter
Du är positiv, ärlig och utåtriktad
Du förstår de nordiska språken
Du är bra på att kommunicera
Du göra dig förstådd på svenska och engelska, i både tal och skrift

Vi erbjuder:
CCC Nordic hanterar samtliga Elgiganten kundkontakter som inte sker fysiskt ute i varuhusen. Tillsammans fungerar vi som bindemedlet mellan Elgiganten onlinebutik, de fysiska butikerna och kunderna.
Att arbeta för CCC Nordic är både roligt och utmanande och som medarbetare hos oss är du en del av den största och mest traditionella elektronikåterförsäljaren i hela Norden.
Vi erbjuder löpande utbildning och träningar genom våra interna kurser. Detta gör vi för att vi strävar efter att ge samtliga anställda de allra bästa förutsättningarna för att säkra framgång och personlig utveckling.
På vårt moderna kontor i Ørestad är du en del av en professionell och samtidigt en opretentiös miljö i konstant förändring, där service och personlig utveckling är av största vikt. Hos oss möter du dessutom Danmarks bästa kollegor!
Vår kultur är viktig för oss och det är viktigt att du också identifierar dig med våra nyckelvärderingar; ansvarstagande, engagemang och effektivitet.
Det rör sig om en heltidsanställning på 37 timmar per vecka.
Ansökningsprocessen
Har du läst vår annons noggrant? Önskar du att ge våra kunder en god upplevelse och överträffa deras förväntningar när de handlar på Elgiganten? Är svaret ja, så ser vi fram emot att få din motiverade ansökan!
Du skickar din ansökan via länken nedan. Du mottar en automatisk bekräftelse på att den tagits emot av oss.
I vissa fall kan du motta ett mail med önskemål om att du genomför några tester.
Vi genomgår alla ansökningar och är du bäst lämpad för rollen blir du kallad till ett personligt samtal.
Du kan alltid förvänta dig att få ett svar på din ansökan.

Då vi håller samtal med kvalificerade kandidater löpande vill vi gärna ha din ansökan redan idag. Vi förbehåller oss rätten att avsluta rekryteringsförloppet innan ansökningsfristen är avslutad om vi under tiden hittar den perfekta Giganten.
Vi ser väldigt mycket fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Gelter
+46 730791122
Jimmy Thorèn

Robin Karlsson

Anna Halvordsson
0313552111
Per-Åke Holmlund
+46 0701097450
Lisa Spjut

Michael Larsson

Johan Zetterberg

Igor Radakovic
+46 300459901, +46 701740145
Niklas Tolstoy
+46 0701740111, +46 0701740111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elgiganten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Besöksadress

Tjärnvägen 1
None

Postadress

Box 1264
Kista, 16429

Liknande jobb


Teamledare till Öppenvård råd och stöd

Teamledare till Öppenvård råd och stöd

30 december 2024

9 december 2024

20 december 2024