Teamleader till GodEl´s fantastiska kundtjänstteam!

Teamleader till GodEl´s fantastiska kundtjänstteam!

Arbetsbeskrivning

Ta-daa, här är rollen för dig som vill leda kundserviceteamet hos Sveriges mest hållbara elbolag. Om du vill vara en del av en outstanding tillväxtresa och tillsammans med ditt team bibehålla branschens nöjdaste kunder så borde du fortsätta scrolla.

I nära samarbete med kundservicechefen ansvarar du för arbets- och kvalitetsledning. Du utbildar och stöttar nya och befintliga kollegor i teamet för att uppnå en kontinuerlig utveckling och kvalitetshöjning i kundbemötandet. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tycker det är kul att se dina kollegor utvecklas och dagdrömmer om att vara en del av The good force. The good vadå?, undrar du nu. Det är en slags mäktig rörelse med människor, företag och organisationer som tillsammans försöker save the world.

Åhå, berätta mer om GodEl… Vi är inte your ordinary elbolag. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som inte gör annat än att starta företag som låter vinsten gå till välgörenhetsorganisationer. Våra kunder betalar elräkningen, vi för över vinsten och de anslutna organisationerna lagar planeten. Easy peasy. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och ännu fler. All el som vi säljer är märkt med Bra Miljöval och från och med maj 2019 är våra elavtal klimatpositiva. Det betyder att vi klimatkompenserar allt (från de ekologiska bananerna här på kontoret till kundernas laddning av mobilen) till 110 %.

Less To-Do's more Ta-Da's.

- Du stöttar dina kollegor i teamet, ansvarar för den dagliga bemanningen och hjälper teamet att prioritera arbetsuppgifterna. Allt för att skapa en sjukt nice kundupplevelse.
- Du ansvarar för uppföljning av teamets prestation för rapportering till kundservicechef. Detta för att säkerställa kvalitet i kundmötet samt utveckla vår affär.
- Du ansvarar för att administrera och ge intern support i de system vi använder samt agerar bryggan mellan kundservice och övriga avdelningar på GodEl.
- Du uppdaterar och tar fram nytt utbildningsmaterial samt utbildar nyanställda medarbetare i våra system.
- Du uppdaterar, utvecklar och tar fram nya rutiner och processer både inom system och kundupplevelse.
- Cirka 20-25 % av din arbetstid ger du själv service till våra kunder via telefon och mail.




Vi tror att du är…

- En positiv person som har lätt att zooma ut och inte är rädd för att ta i där det behövs.
- En person som gillar helheten av system, människor och serviceupplevelser. Du är snabb på att hitta lösningar i system, processer och rutiner.
- En person som är pedagogisk och motiveras av att se individens utveckling.


Vi tror att du…

- Har minst en avslutad gymnasieutbildning. Utbildning inom ledarskap är meriterande men inte ett krav.
- Har minst tre års erfarenhet av kundservicearbete.
- Har jobbat som teamleader eller inom projektledning tidigare.
- Har erfarenhet av hantering av reklamationer och komplicerade kundärenden.


Genom att joina oss får du: - Jobba på Sveriges enda elbolag med klimatpositiva elavtal som dessutom ger hela vinsten till välgörenhet. - Hänga i The Good Force House med härliga kollegor, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg. - Ta hand om Sveriges nöjdaste el-kunder (enligt SIFO). - Följa med på en spännande resa när vi vänder upp och ner på elmarknaden.



Det praktiska: Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetstider: måndag-torsdag 8:00-17:00, fredagar 8:00-16:00. Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas). Plats: Sundbyberg.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar GodEl med The Wofi. Frågor gällande tjänsten välkomnas till ansvarig rekryterare Moa på 079 313 60 10 / Moa@thewofi.se . Vi kommer att selektera ansökningar löpande och ber dig därför visa ditt intresse för tjänsten redan idag! Vi ber att alla ansökningar sker via länken i denna annons och ej via mejl.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024