Teamleader till Innesälj

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi söker tillsammans med vår kund en Teamleader till avdelningen för Innesälj. Om du brinner för att leda och utveckla både människor samt verksamhet där ständiga förbättringar ligger i ditt DNA, är detta en passande roll för dig. Du får möjligheten att jobba i en bred och ansvarstagande roll, där du leder ett mindre team och samtidigt jobbar nära kunder samt interna avdelningar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av tekniska produkter och är en person som bidrar med nytänk, ägandeskap och engagemang.



Som teamleader kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. Du säkerställer att ditt team levererar bästa möjliga service och följer uppsatta processer och rutiner. Att driva förbättringsprojekt för att utveckla teamet, organisationen och effektivisera processer bör göra dig extra motiverad. Du är en doer som arbetar med affärsmässighet och ledarskap i fokus. Du ser enkelt mönster och tar egna initiativ till lösningar som förenklar, tydliggör och sparar tid.



Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

Hantera förfrågningar, offerter samt annat underlag till kund
Orderhantering, leveransbevakning och uppföljning
Ge teknisk rådgivning och service till kunder 
Säkerställa och uppdatera kunddata
Jobba operativt tillsammans med ditt team. Ta emot och fördela inkommande samtal och mejl. 
Fullt personalansvar för ett mindre team av innesäljare
Samarbeta nära övriga avdelningar inom bolaget
Förbättringsarbete i syfte att effektivisera/förbättra processer och arbetssätt

Vi söker dig som
Har minst 2-3 års erfarenhet från en tidigare roll inom försäljning/service
Är teknisk kunnig och har tidigare arbetat med tekniska produkter, gärna inom bygg, entreprenad eller industri. Bred kunskap från olika branscher/roller ses som positivt.
Har tidigare erfarenhet från en roll som teamleader där du är van att leda eller coacha ett team, alternativt ser detta som nästa steg i din karriär.
Har erfarenhet i SAP eller ett större affärssystem
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


För att lyckas i rollen ser vi att du är en initiativtagande och lösningsorienterad person som har en naturlig förmåga att skapa relationer, både internt och externt. Du har en vilja att utvecklas både i din roll och tillsammans med teamet, där du känner ett starkt ägandeskap i din roll och tar ansvar för ditt team.

Vi söker dig som inspirerar och leder dina medarbetare till att nå sin fulla potential och gemensamt jobbar mot samma mål.



Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd hos vår kund med en inledande provanställning på 6 månader. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se
Lön: Fast månadslön



Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2024
  • Ansök senast: 28 februari 2025

Liknande jobb


19 december 2024

17 december 2024

17 december 2024