OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som teamleader söker vi dig som vill ha en aktiv roll och som gillar ett högt tempo. Du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och drivs av att nå resultat. Kitchentime erbjuder en fantastiskt fin arbetsplats i nya och fräscha lokaler. Hos oss tycker vi det är kul att gå till jobbet och vill att du ska känna detsamma.
Här erbjuds du:
en roll i ett snabbt växande team med stora utvecklingsmöjligheter
en entreprenöriell organisation med stora möjligheter att påverka
fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans i team mot gemensamma mål
Lagret består idag av ett team på ca 20 personer och är till största delen automatiserat med robotlösningen AutoStore. Vi levererar gods till hela Norden, har även öppnat upp i delar av Europa och hanterar allt från mindre husgeråd till större möbelgrupper. Produktionen varierar med säsong och kampanjer och har sin högsäsong i samband med julhandeln då både teamet och produktionen mångdubblas.
Ansvarsområden
På KitchenTime Group arbetar ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.
Tjänsten är till största del ett operativt lagerarbete som innefattar, in- och utleverans samt plock och pack men kompletteras med en teamledande roll.
Mer specifikt kommer du att:
planera, styra och följa upp den dagliga verksamheten
coachning och utveckling av medarbetare
delta och driva igenom utvecklings- och förbättringsprojekt
arbeta tillsammans med platschef gällande planering och schemaläggning
ansvara för beställning av förbrukningsmaterial
ansvara och planera rotation på avdelningen för att förebygga arbetsskador och för att hålla kompetensnivån hög
ansvara för introduktion av nya medarbetare
informera platschef om eventuella avvikelser i verksamheten.
I din roll som teamleader rapporterar du till företagets platschef
Kvalifikationer
Som teamledare ska du föregå med gott exempel och vara ett föredöme för medarbetarna på KitchenTime genom att följa företagets ordningsregler. Arbetsuppgifter och ansvarsområden kan förändras och därmed utvecklas. Som temleader är det viktigt att vara flexibel och kunna följa med i utvecklingen av tjänsten och i företaget.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
tidigare erfarenhet av arbetsledning
gymnasium med godkända betyg
tidigare erfarenhet av industri eller lager och logistik
du hanterar svenska i tal och skrift utan hinder
Vi ser det som meriterande om du innehar truckkort.
Som person ser vi att du är ansvarstagande i din roll som teamleader samt att du har ett driv och engagemang som lätt smittar av sig.
På Kitchentime arbetas det med robotlager så att du gillar och är bra på problemlösning ser vi som en stor fördel.
Ansökan
2021-02-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kajsa Björkman, Rekryteringskonsult Randstad, kajsa.bjorkman@randstad.se
Om företaget
KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group, 2020 förvärvades även Kökets Favoriter och Finska Makujakauppa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044