Teamleader till Kundreskontra på Skanska

Arbetsbeskrivning

Presentation

Har du tidigare arbetat med kundreskontra och vill anta nästa utmaning? Trivs du med att arbeta både operativt och med förändrings- och förbättringsarbete?

Nu söker vi en teamleader till gruppen Kundfakturering och Inbetalningar, som är en del av Skanska Affärsstöd Ekonomi – ett Shared Service Center inom Skanskakoncernen. Som teamleader arbetar du inom den enhet som ansvarar för inbetalningar och du kommer att arbeta både operativt och med arbetsledning och administration. Du kommer att ha ett nära samarbete med gruppchefen för enheten och vara en viktig länk inom Affärsstöd Ekonomi.

Denna tjänst är en rekrytering och du kommer att sitta i Skanskas fina lokaler på huvudkontoret i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum - så välkommen med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Som teamleader kommer du att leda och fördela det dagliga arbetet när det gäller inbetalningar och du kommer även att arbeta operativt med dessa uppgifter tillsammans med ca 13 medarbetare i teamet. Ett nytt affärssystem, Oracle Fusion, har nyligen implementerats och Skanska befinner sig i en spännande förändringsfas. Du trivs med att arbeta med utveckling och förbättring, är nyfiken och har en förmåga att skapa goda relationer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

- fördelning av det dagliga arbetet gällande inbetalningar
- agera bollplank tillsammans med gruppchef
- att hålla möten och informationsträffar inom gruppen
- hantering av löpande arbete med bank och inbetalningar
- utvärdering och utveckling av processer och rutiner
- att vara ansvarig för teamet vid gruppchefens frånvaro

Du kommer att arbeta i en verksamhet med stora flöden och många kontaktytor och vi tror att du trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla och optimera gruppens arbetssätt.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har minst 2 års erfarenhet inom kundreskontra eller annat relevant område. Du har även god kunskap av bank och inbetalningar och är intresserad av att utveckla dina kunskaper inom ledarskap.

För att lyckas i rollen ser vi att du är kundorienterad, kommunikativ och engagerad - och har en förmåga att prioritera dina egna uppgifter, såväl som att leda andra mot gruppens uppsatta mål.

Goda kunskaper i Excel är viktigt och tidigare erfarenhet av implementering av affärssystem är meriterande.


Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag.


Förmåner

Om du är attraherad av att arbeta på ett företag som bidrar med grön stadsutveckling kan Skanska erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete i ett företag med hög trivselfaktor. Som anställd på Skanska får du ta del av förmåner såsom bra försäkringar, pensionsplan och friskvårdsbidrag. Lokalerna, som är ljusa och fräscha, ligger i nära anknytning till tunnelbana, bussar och pendeltåg på Kungsholmen i Stockholm.

Företagsbeskrivning

Vi på Skanska har bestämt oss för att vara den ledande samhällsutvecklaren och en förebild i svenskt näringsliv. Därför bygger allt vi gör på våra värderingar inom arbetsmiljö, etik, miljö, kvalitet och lönsamhet. Idag är vi branschledande inom säkerhet och grönt byggande, vilket ger oss konkurrenskraft och lönsamhet.

För att veta mer se www.skanska.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 december 2016

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024