OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva och utveckla ett av teamen på Lowells Contact Center? Har du erfarenhet av att leda andra och har förmågan att lyfta och inspirera till goda prestationer? Då har vi en spännande utmaning för dig.
Om Lowell
Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då vi var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. Lowell har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster.
Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.Contact Center består av ca 70 medarbetare fördelat på 6 olika team och denna roll är till ett befintligt team och Lowell letar nu efter en teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier.
Om rollen som Teamleader på Lowel
Du kommer att ha personalansvar för ca 10-12 personer och rapporterar till Head of Contact Center.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Leda och fördela det operativa arbetet inom teamet med stöd från workforce management
Daglig uppföljning av resultat och prestationer för satta mål och KPIer
Coacha och utveckla vår personal för att ha rätt förutsättningar för goda prestationer
Skapa ett suveränt arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
Genom ett coachande förhållningssätt skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
Tillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Contact Center som är Best in our field..
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål.
För att passa i rollen som Teamleader på Lowell
För denna tjänst krävs det att du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att leda andra personer inom Contact Center eller motsvarande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper, vilja göra bra affärer och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback. Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor. Erfarenhet från samma eller liknande bransch är meriterande men inte ett krav. Dina arbetstider är för närvarande dagtid måndag till fredag.
Vad Lowell erbjuder dig
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har vi valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambitous, Caring, Exellence & Responsibilty.
Övrigt
Start: Enligt överrenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare, direktrekrytering
Plats: Nya fräscha lokaler i Göteborg
Låter rollen som Teamleader till Lowell intressant? Urval sker löpande så passa på och sök redan idag!