OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag som strävar efter att skapa en fantastisk arbetsdag för sina kunder varje dag? Då har du kommit rätt! Lyreco, en av Europas ledande leverantörer av produkter och tjänster till arbetsplatser, söker nu en erfaren och engagerad teamledare för vår avdelning godsmottagning.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ansvara för att effektivt hantera och styra mottagningen av inkommande volymer för att säkerställa att resultatet uppfyller våra kvalitets- och produktivitetsbudgetar. Din strategiska planering och resurshantering kommer att vara centrala för att hantera de dagliga volymerna och bibehålla höga standarder samtidigt som vi når våra produktivitetsmål.
Ditt ansvar inkluderar också genomförande av utvecklings- och lönesamtal samt att säkerställa efterlevnad av hälso- och säkerhetspolicyer för att garantera en säker arbetsmiljö för våra medarbetare. Rollen kräver även att du koordinerar och ger stöd till ditt team för att säkerställa en kompetent, motiverad och flexibel arbetsstyrka. Du kommer att leda och vägleda ditt team mot uppsatta mål.
Personliga egenskaper och kvalifikationer
Du som sökande har minst 2-3 års dokumenterad erfarenhet av personalansvar och ledarskap.
Vi ser att du har flerårig erfarenhet av lager och logistik i driftledande position.
För tjänsten är det meriterande med kunskap i WMS (Warehouse Management System) och SAP. Kunskaper i Excel är ett krav.
Du har flytande kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt samt goda kunskaper i engelska.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Lean för att kontinuerligt förbättra processer och effektivisera verksamheten.
Som person är du driven och resultatinriktad. Du trivs med att arbeta med människor och är en inkluderande och lyhörd person. Du är innovativ och kommer gärna med förbättringsförslag. Du tar ansvar för ditt arbete och är både flexibel och förändringsbenägen i ditt arbete, med kunden i fokus.
Om Lyreco
Lyreco är ledande i Europa och en av världens största leverantörer av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister på arbetsplatsprodukter utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder kan skapa en fantastisk arbetsdag, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ hygien, kök servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd.
Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg, Stockholm och Malmö samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi näst störst inom e-handel.
Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är.
Välkommen till oss på Lyreco!
Din ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är en direktanställning hos Lyreco som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller mejl pamie.berglundmoe@onepartnergroup.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Manager Lasse Jansen
+45 23 33 11 56
Recruitment Manager Lasse Jansen
+47 90 65 38 71
Recruitment Manager Lasse Jansen
+47 9065 3871