OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken problemlösare som gillar att hjälpa andra? Kul, då väntar ett utvecklande jobb på dig med ett härligt gäng på Navipros huvudkontor i Borås!
OM TJÄNSTEN
Navipros supportorganisation består av både 1st line och 2nd line support. Som 1st line support är det primära ansvaret att ta emot inkommande ärenden från kunder via mail, telefon och webbaserad supportportal. Som medarbetare i 1st line supporten arbetar man självständigt med stor flexibilitet, men ingår i ett team med drivna och kompetenta kollegor som stöd. Beroende på ärendets karaktär kan man eskalera ärendet vidare till 2nd line support som roterar runt på applikationskonsulter och systemutvecklare. I rollen som Teamleader för 1st line support kommer du dels att ingå i supporten men även ha övergripande ansvar över ditt team!
Om företaget:
Bolaget består i dagsläget av ca 50 stycken medarbetare varav ca 25 stycken sitter på huvudkontoret i centrala Borås. Utöver kontoret i Borås så har de även kontor i Göteborg och Stockholm. NaviPro är privatägt och har en stark kundbas och en låg personalomsättning. Deras kärnvärden är glädje, respekt och högt i tak vilket gör att de vill vara en arbetsplats som känns trygg samtidigt som de jobbar aktivt för att samtliga medarbetare ska tycka att det är roligt att gå till jobbet!
Du erbjuds bl.a.
NaviPro tror på frihet under ansvar vilket innebär att du har möjlighet att själv påverka. Förutom en tillsvidareanställning och bra förmåner erbjuder bolaget dig som medarbetare utvecklingsmöjligheter inom ditt område.
Precis som ett av deras värdeord (Glädje) beskriver är det extra viktigt för NaviPro att uppmuntra till att ha kul ihop på jobbet. Dem planerar årligen aktiviteter tillsammans för att skapa en ökad sammanhållning och laganda, bland annat genom deras uppskattade konferensresor, och dem strävar efter att alla NaviProare ska uppskatta sin arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en möjlighet att ta med dina kunskaper inom support in till en utvecklande roll med strategiskt ansvar. Denna varierande roll ger dig möjligheten att fortfarande få arbeta operativt genom att vara behjälplig i supporten samtidigt som du får utvecklas. Som Teamleader kommer du att ha personalansvar för ett härligt team om fyra personer. Du kommer bland annat att hålla i medarbetarsamtal och ansvara för att följa upp dina medarbetares utveckling. Utöver din roll som teamleader kommer du även arbeta i 1st line supporten.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Stötta Navipros kunder med den hjälp de behöver per telefon och mail.
* Ta emot inkommande ärenden från kunder via mail, telefon och webbaserad supportportal.
* Eskalera ärendet vidare till 2nd line support som roterar runt på applikationskonsulter och systemutvecklare.
* Ha personalansvar för medarbetare i ditt team.
* Samarbeta med andra Teamleaders för att planera framåt.
VI SÖKER DIG SOM
- Har 1-2 års erfarenhet av supportarbete, gärna inom IT/Tech
- Behärskar det svenska språket både i tal och skrift
- God datorvana
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av affärssystem eller av andra IT-relaterade lösningar. Kanske har du några år av support i bagaget där du framgångsrikt supporterat systemanvändare? Det tror vi nämligen kan vara en bra förutsättning för att du snabbt ska komma in i jobbet.
Meriterande är även om du har erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV/Dynamics 365 Business Central och/eller av Zendesk som vi använder för vår ärendehantering.
I denna rollen är det allra viktigaste att du har ett genuint intresse för teknik, kundkontakt och att lära ut ny kunskap. Du behöver alltså inte vara en fullfjädrad it-tekniker för att passa för den här tjänsten, det du inte redan kan kommer du få lära dig utav Navipro.
Rollen som Teamleader är en självständig roll med externa kontaktytor och du som träder in i denna roll bör ha ett stort intresse för kundvård. Ditt sätt är affärsorienterat och du tycker om att etablera samt utveckla nya kundrelationer. Att du har ett sinne för problemlösning ser vi som en självklarhet!
Om vi får spekulera tror vi att du med din erfarenhet och personlighet har ett lugn som håller i sig oavsett situation och arbetsuppgift. För att trivas hos oss tror vi att du söker efter det mindre företaget, där ramarna är lösare och kreativiteten kan få utlopp - en arbetsplats där du inte försvinner som en i mängden helt enkelt, utan där du kan få utrymme och plats att kliva fram.
Du har inget emot att fråga om du inte förstår och inser när du behöver hjälp från dina kollegor. Du kan förmedla dina tankar på ett enkelt och trevligt sätt i både tal och skrift.
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning:Heltid
* Placering: Lilla brogatan 35, Borås.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Naviprohemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231