OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.
Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.
Vill du vara en del av vår spännande resa? Nu söker vi en ny ledare till vår avdelning Plock & Pack i Klippan!
Om tjänsten:
Ditt ansvar som Teamleader på vår Plock och Pack avdelning innebär att du leder och planerar det dagliga arbetet på din avdelning. Du jobbar mot uppsatta mål och KPI:er kopplat till kund och strävar efter lönsamhet, utveckling, ordning och reda samt en god arbetsmiljö. Tjänsten är till stor del administrativ.
Arbetsuppgifterna är:
- Leda och delta i det dagliga arbetet på Plock & Pack.
- Ansvara för den dagliga planeringen samt fördela resurserna.
- Medverka på driftmötet samt ansvara för det dagliga morgonmötet på avdelningen.
- Utbilda medarbetare i de olika momenten som krävs på avdelningen.
- Säkerställa kvalitén på det dagliga arbetet som utförs.
- Använda interna system som verktyg i ditt arbete.
- Genomföra förbättringar och lyfta förbättringsförslag till närmsta chef.
- Säkerställa ordning och reda på avdelning.
- Hålla deadlines till ekonomi gällande de underlägg som efterfrågas.
- Säkerställa att vi får betalt för det arbete vi utför.
- Arbeta utifrån uppsatta KPI: er som tas fram av Driftchef.
- Arbeta kontinuerligt med nyckeltalet ”lönsamhet” på avdelningen.
- Arbeta och analysera debiteringsunderlag för att ha förståelse för hur lönsamhet påverkar organisationen.
- Dagligen uppdatera personallistor och jämföra med prognos för att genomföra proaktiva ändringar på avdelningen och balansera flöde mot kostnad.
Om dig:
Vi söker dig som är en trygg ledare med god erfarenhet inom lager och logistik. Du är en driven och initiativtagande person med mycket energi och förmåga att tänka lönsamhet. Som person är du lösningsfokuserad och mycket självgående i ditt arbete, du gillar ordning och reda och att själv ta ansvar för dina uppgifter. Tjänsten innefattar mycket samarbete med andra avdelningar vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga.
För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar högt tempo och kan hantera snabba omställningar då vi är ett växande bolag.
Krav för tjänsten är minst ett par års erfarenhet av en ledande roll samt erfarenhet av lager & logistik. Har du tidigare arbetat med 5S och Lean ses detta som meriterande.
Praktisk information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag men kan under vissa perioder som t.ex. Black Friday ändras till kvällsskift och helgarbete. Tjänsten är stationerad i Klippan och tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor gällande tjänsten välkomnas till elin.rubin@dreamlogistics.se. OBS. inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor om tjänsten. Sista ansökningsdag är 19 augusti.
Varmt välkommen in med din ansökan!