OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Våra kunder är stora bolag med fokus på att skapa värde i kunddialogen inom en rad branscher, bland annat media, telekom, energi, bank och resor. Vi erbjuder våra anställda att utvecklas i en spännande bransch genom att vara våra uppdragsgivares röst mot kunden. Sälj finns naturligt i alla våra kundkontakter för vi vet hur viktigt det är för företagens och våra uppdragsgivares framgång.
Vi finns representerade i Linköping, Borlänge, Borås samt Barcelona. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisation. Vi arbetar ständigt med att bevara en arbetsplats med härlig anda, energi och kamratskap där våra medarbetare trivs och brinner för det de gör. Vi tror att olikheter gör oss starkare och vår blandning av ålder, kön och etnicitet gör att vi växer och utvecklas tillsammans. Vi arbetar med trygga anställningar genom kollektivavtal med Unionen.
Till vårt kontor i Borås söker vi dig som har erfarenhet från en coachande och ledande befattning inom kundservice och drivs av att nå framgång.
Arbetsuppgifter
Som teamledare har du en ledande roll och kommer vara spindeln i det nät som gruppen har spunnit. Du leder genom exempel och har ett analytiskt öga för vad som hjälper och vad som stjälper ditt team. Du är heller inte rädd för att ta initiativ och beslut som leder gruppen mot nya höjder, även i stressiga situationer. Du arbetar målinriktat med hela teamet, analyserar och rapporterar teamets resultat och arbetar alltid för att teamet ska prestera bättre än gårdagen. Du har ett direkt personalansvar för ca 20 medarbetare, vissa med erfarenhet och andra helt nya inom området. Självklart besitter du förmågan att inspirera och lyfta andras prestationer, bygga goda och långsiktiga relationer och är en ordningsam och strukturerad person.
Vi letar efter dig som har god erfarenhet inom kundservice och gärna med erfarenhet som teamledare. Du lever och lär efter vårat mål att i varje enskild kundinteraktion leverera " den bästa kundupplevelsen". Du ser merförsäljning som en service och naturlig del av varje kundinteraktion. Vi ser att du har en inställning och ambition att inget problem är för litet, inget behov är för stort.
Ansvarsområden
- Huvudansvar för teamets lönsamhet
- Huvudansvar för kvalitet och att alla agenter har rätt kunskapsnivå
- Uppföljning av sjukfrånvaro och annan frånvaro
- Personalansvar för samtliga agenter/säljare i gruppen
- Delvis ansvar för kontakten med uppdragsgivare
- Delvis ansvar för rekrytering och resursplanering i gruppen
- Ansvar för trivsel och arbetsmiljö i gruppen
Kvalifikationskrav
- Lägst gymnasiekompetens
- Erfarenhet av ledarskap och coachning främst inom kundservice eller sälj
- God datorvana (inom Officepaketet)
- Kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Anställningsgrad
100%, Tillsvidare med start om 6 månaders provanställning
Schemaläggningen är för tillfället måndag-fredag 07:00-19:00, 8h/dag rullande schema, lördag-söndag 09:45-13:45 var 6-7 vecka.
Tillsättning planerad till 7/11-16.
Lön
Fast lön per månad
Din ansökan vill vi se hos oss omgående då vi kommer att intervjua fortlöpande. Sista ansökningsdag 2016-10-09. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Frågor besvaras av vår Business Manager Andreas Siggelin via mail andreas.siggelin@releasy.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Tjernlund
0703779664
Josefin Danielsson
0771-350 900
Emma Sjöqvist
0737471472
Christina Boge
0703789436
Sebastian Andersson
Andreas Siggelin
0709108877
Camilla Bäckelin
Adnan Balic
Jonatan Eklund
Kosma Debski
0703846970