Teamleader till servicedesk

Teamleader till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Till vår servicedesk söker vi nu en teamledare som har erfarenhet inom ledarskap, är serviceinriktad och tycker om att utveckla och entusiasmera sitt team. Som teamledare är din främsta uppgift att se till att teamet har de bästa förutsättningarna för att kunna ge vår kund den bästa möjliga service och support i världsklass. 
 
 
 
 
 
Arbetsuppgifter 
I rollen som teamledare kommer du att ha en viktig roll i att skapa en bra arbetsmiljö där våra medarbetare trivs och utvecklas. Du coachar och finns alltid nära ditt team. Du kommer ha ett ansvar för att säkerställa att vår kund får den bästa möjliga service och support samt att vår leverans håller en hög kvalité och att ärendehanteringen sker efter våra satta rutiner och processer. Du leder det operativa arbetet i servicedesken samt håller i de möten teamet har. Du samverkar och kommunicerar med olika funktioner och roller både internt och externt. Vi ser att du är prestigelös och föregår med gott exempel i det dagliga arbetet. 
 
Exempel på arbetsuppgifter: 
 
-        Ansvara för det operativa arbetet 
-        Arbeta för att teamet levererar efter uppsatta SLA.er 
-        Löpande samtal för att coacha, hjälpa och utveckla medarbetare 
-        Se till att ärenden hanteras enligt våra rutiner och processer, baserat på ITIL
-        Förbättra, upprätthålla och implementera rutiner i samråd med kund
-        Ta fram och följa upp mål med statistik från telefonilösning och ärendehanteringssystem
-        Visst operativt arbete med kunders ärenden och tekniska lösningar 
 
Din profil 
Du kommer att balansera krav från både arbetsgivaren och dina medarbetare och därav lägger vi en stor vikt vid dina personliga egenskaper. Dina ledaregenskaper, din ansvarskänsla och att du i varje givet ögonblick behöver vara svaret på kundens problem, vilket i denna roll innebär: 
 
-        God kommunikativ förmåga
-        Behålla lugn och fokus i stressiga situationer
-        Kunna arbeta i/leda team och nå mål tillsammans 
-        Identifiera kundens problem, sätta det i större sammanhang och hitta bästa lösningen 
 
Krav 
-        IT intresse
-        Behärska svenska samt engelska i både tal och skrift 
-        Minst 1 års erfarenhet av liknande roll inom IT 
-        ITIL certifierad 
 
Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att träffa dig!


Sveriges bästa support med individen i fokus.

Vi på Fusion är ett ungt, IT support-bolag som vann Sveriges bästa Service Desk 2019 och 2021.

På Fusion strävar vi efter att individen ska höja sin kompetens såväl för sin personliga utveckling som för bolaget.

Hos oss på Fusion är gemenskapen viktig. Vi genomför regelbundet aktiviteter där du som individ får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Allt vi gör genomsyrar vår värdegrund:
Gemenskap – Ansvar – Agilt – Passion.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fusion Support AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 25 maj 2023

Liknande jobb


Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024

19 november 2024

18 november 2024