Teamleader till vår Serviceadministration i Örebro

Teamleader till vår Serviceadministration i Örebro

Arbetsbeskrivning

Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är en del av Hörmann KG, Europas största tillverkare och leverantör av garageportar, automatiserad logistikutrustning, dockningsutrustning och säkerhetsutrustning. Vi är ca 130 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera vårt kundlöfte ”kvalitet utan kompromisser”. Huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Örebro – Sveriges logistiknav. Läs mer om oss på www.hoermann.se Vi behöver nu förstärka vår organisation ytterligare:

Teamleader – till vår serviceadministration
- med ledarerfarenhet och stort fokus på service

Har du erfarenhet att arbeta med och ansvara för serviceadministration på ett relativt stort bolag? Vill du anta utmaningen att gå in på Hörmann´s nyinrättade tjänst som teamleader? Rollen som ”Teamleader för vår serviceadministration” innebär förutom ledarskapet även en roll som en operativ resurs på avdelningen. Idag ingår det i gruppen 4 personer som arbetar som ”Servicesamordnare-felanmälan”, samt 1 person som arbetar som ”Avtalsadministratör”.

Du kommer att arbeta operativt med att hantera Hörmann´s servicekunder från felanmälan till fakturerat jobb.

Din roll innebär bl a: · Ansvar för att vår felanmälan samt avtalsadministration fungerar väl, samt att uppfylla marknadsmässiga, ekonomiska och processrelaterade mål · Att du bemannar upp, leder och följer upp avdelningens uppställa mål · Ansvara för att värna om vår optimala kundnytta · Att säkerställa att kunders felanmälningar tas om hand enligt uppställda mål och processer · Vara en del i att planera teknikernas dagar på ett effektivt och ekonomiskt bästa sätt för företaget · Att planera och lägga ut arbete på teknikerna enligt tidsintervaller i vårt servicesystem · Att planera och lägga ut våra avtalskunders ”E-calls” på våra tekniker · Att personligen söka information och kommunicera på ett professionellt sätt internt, likväl som externt · Att fullgöra dina tilldelade arbetsuppgifter på ett effektivt och tillfredsställande sätt För att klara den här rollen hos oss, behöver du minst gymnasiekompetens inom administration eller ekonomi. Dessutom dokumenterad erfarenhet av ledarskap och administration i diverse olika datorsystem.
Du har en god social förmåga, och med en ödmjuk tydlighet i ditt ledarskap ha förmågan att få med dig dina medarbetare på er fortsatta resa tillsammans. Eftersom vi är en internationell koncern behöver du både prata och skriva svenska och engelska på ett fullgott sätt. Låter det här som det stämmer in på dig?
Eller har du kanske ytterligare frågor, hör då av dig till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 070-618 0675. Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 12/9 2022.

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

26 november 2024

Skiftledare Landvetter

Skiftledare Landvetter

25 november 2024

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024