OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Teamledare inom Operation är du en viktig del i ett team som tillsammans med övriga ledningen arbetar för att skapa de mest effektiva, kompetensfyllda, utvecklande och trivsamma avdelningarna som möjligt med huvudfokus på personalfrågor.
Operation arbetar med alla flöden som rör våra befintliga kunder så som hantering av inkommande larmsignaler, support till kunder och tekniker via telefon och mail, samt administration. Teamleader har det fulla ansvaret för att det egna teamet levererar enligt uppsatta nyckeltal.
Arbetsuppgifter
I din roll som Teamleader arbetar du dagligen, men också långsiktigt, med att skapa förutsättningar för medarbetarna att göra ett riktigt bra arbete. Dagliga arbetsuppgifter innefattar bland annat att arbeta nära sitt team och följa upp såväl kompetens och prestation som trivsel och utveckling. Detta görs exempelvis genom aktiv daglig medlyssning och coaching, regelbundna avstämningssamtal och årliga medarbetarsamtal, aktiv uppföljning av sjukfrånvaro och rehabiliteringsprocesser mm. Sammanställning av statistik och återkoppling på uppnått resultat är också ett regelbundet inslag i arbetet. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar i alla våra processer och flöden och där du kommer du vara en viktig del i arbetet.
Din profil
För att lyckas med ovanstående ser vi att du är en person med en mycket god förmåga att leda, motivera och coacha personal. Du har en hög social kompetens med en stark samarbetsförmåga samtidigt som du driver din egen och teamets utveckling framåt på ett självständigt sätt genom modet att ta egna initiativ, fatta tydliga beslut och prioritera rätt aktiviteter. Struktur och ordning och reda är en självklarhet samt en fallenhet för analys
Dina kunskaper
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har en bred erfarenhet av att leda och coacha medarbetare gärna från en organisation som arbetar med kundservice och support i realtid. Har du dessutom erfarenhet av leanbaserat arbete är det mycket meriterande. Du är en god kommunikatör och är flytande i såväl svenska som engelska samt har goda kunskaper i Officepaketet.
Låter detta intressant?
Tjänsten är en heltidstjänst med placering i trevliga lokaler i Linköping, tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetstiderna kan variera och innefatta såväl kvälls som helgtjänstgöring.
Vissa tester förekommer i urvalsprocessen och då vi är ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen innan anställning
För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Pernilla Kull, Department Manager via telefon 070-911 86 04 eller mail pernilla.kull@verisure.se Din ansökan med personligt brev samt CV skickar du via länken nedan senast 2016-11-20. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!
Verisure erbjuder professionellt övervakade brand- och inbrottslarm och faktum är att vårt hemlarm är det mest installerade i Sverige. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service är våra 300 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra plattform och professionella servicesamarbeten kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och uppkopplade tjänster för det smarta hemmet. Verisure är en del av Securitas Direct Group. Med fler än 1,8 miljoner kunder och 6 500 anställda i 14 länder, är vi nummer ett i Europa.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cüneyt Acar/ Rekryterare
0708542297
Fredrik Lord
0729-63 90 45
Cüneyt Acar/Rekryterare
0708542297