OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren ledare med tidigare erfarenhet av kundservice? Lockas du av möjligheten att få vara med på en internationell tillväxtresa hos ett välskött, marknadsledande företag i badrumsbranschen? Då kan vi ha jobbet för dig? Skicka in din ansökan redan i dag!
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Smedbo och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Smedbo.
Bakgrund
Smedbo är anrikt svenskt bolag som är marknadsledande på badrumstillbehör och dekorativa beslag. Bolaget har idag egen organisation i de nordiska länderna, USA, Storbritannien, de tysktalande länderna och Holland. Kunderna är huvudsakligen återförsäljare, men man riktar sig även direkt till privatkunder via egen webshop. Huvudkontoret ligger i Helsingborg.
På huvudkontoret i Helsingborg finns bolagets kundservice-avdelning som ansvarar för kundkontakt och orderhantering för framför allt den nordiska marknaden, men man ger även support till bolagets dotterbolag i bland annat USA, Tyskland och Storbritannien. Idag består avdelningen av fem personer inklusive en Teamleader. Då den nuvarande Teamleadern kommer att gå vidare söker vi nu en ny person som kan leda teamet vidare i bolagets fortsatta tillväxtresa.
Dina arbetsuppgifter
Som Teamleader/Chef Kundservice arbetar du dels operativt med Kundservice tillsammans med dina kollegor, men du har även det formella chefsansvaret för teamet och ansvaret för arbetsledning och utveckling av avdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Ordermottagning och registrering i affärssystemet (Navision)
* Returer och reklamationer
* Kundkontakt via email, telefon, chat
* Arbetsleda och coacha avdelningen
* Utveckla avdelningens processer och rutiner
* Formellt personalansvar för avdelningen, inklusive löne- och utvecklingssamtal
Tjänsten är placerad i Helsingborg och rapporterar till VD.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledarskap och liknande arbetsuppgifter inom kundservice, gärna från en transaktionsintensiv bransch med internationell verksamhet.
Som person är du en trygg och tydlig ledare som kan skapa förtroende hos dina medarbetare. Du är strukturerad, lösningsorienterad och serviceinriktad med goda kunskaper i svenska och engelska. Har du dessutom kunskaper i finska ser vi det som ett stort plus. Du har också ett intresse för system och processer och försöker kontinuerligt hitta förbättringar i arbetssättet för dig och dina medarbetare.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som Teamleader/Chef Kundservice på Smedbo blir du en del av ett framgångsrikt företag med verksamhet i flera länder i Europa och USA. Du kommer att jobba nära den operativa verksamheten med god möjlighet att bidra till bolagets fortsatta framgångar. Vi hoppas att du vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa!
Sök tjänsten i dag!
I den här rekryteringen samarbetar Smedbo med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rikard Karlsson, 0709-316318, rikard.karlsson@jeffersonwells.se.
Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se.
Välkommen med din ansökan!
Om Smedbo
Smedbo AB startades 1967 och är idag marknadsledande i Norden på badrumstillbehör och dekorativa beslag. Våra badrumsserier representerar det främsta av skandinavisk design med förstklassig funktion och kvalitet. En stor del av vår försäljning går på export och vi har egen verksamhet i de nordiska länderna, de tysktalande länderna, Holland, Storbritannien och USA. Det finns även fristående distributörer i ytterligare ett flertal länder. Läs mer om företaget på www.smedbo.se