Teamleaders till spännande företag i Malmö!

Teamleaders till spännande företag i Malmö!

Arbetsbeskrivning

2 teamleaders sökes till vår kund i Malmö!

Har du ett genuint intresse för teknik och support?  Är du en ansvarstagande och driven person som vill utveckla både dina IT-kunskaper och dina ledaregenskaper? Vi söker nu två personer som ska agera teamleaders för olika team hos vår kund i Malmö. I rollen kommer du vara ansvarig för servicedesk agenter som bistår och hjälper företagets kunder med de IT-infrastrukturproblem de upplever. Det är bra om du som person har en bra grund inom IT (att du har koll på de flesta av de system som servicedesk agenterna jobbar med) samt någon tidigare teamleader-erfarenhet. 
Du som söker är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med dina kollegor i teamet samt med kunder. Du är även väldigt driven och har fokus på att komma framåt med bibehållen kvalitet mot kund samt lyhörd och engagerad i dina teamkollegor. Du kommer ofta vara den som teamet kommer till med frågor av mjuka värden och mer yrkesrelaterade sådana. Så viktigast kommer dina personliga, sociala egenskaper att vara. Teamet består av väldigt varierade personer så en stor grundrespekt för människor och förståelse för olikheter och dess styrkor är essentiellt för rollen.

Starten är omgående med respekt för andra åtaganden och det är en tillsvidareanställning som startas med en 6 månaders provanställning. Du blir anställd direkt av vår kund. Arbetet är på heltid mellan ca 08-17 men ditt team kommer jobba i skift 24/7.

Några typiska områden ni som Teamleaders kommer att arbeta med: 

Det kommer kunna ingå en del arbete som servicedesk agent i början för en av dessa teamleaders så en god förståelse för nedan system är bra att ha.
Felsökning
Ärendehantering
Windows 7 10 
Office365
Active Directory
Basic nätverk (TCP/IP/DNS/DHCP)
Grundkoll på vad ITIL är
I din teamleaderroll kommer du ansvara för att:

* Följa upp och ha kontakt med interna och externa kunder gällande hur samarbetet går, hur deras verksamheter fungerar
* Agera stöttning för servicedesk agenterna i ditt team gällande verksamhetsrelaterade och personliga frågor
* Ha koll på hur olika tickets och kunduppdrag ligger till, se till så de går framåt och slutförs på bästa sätt
* Har erfarenhet av att arbeta med operativa driftssätt
* Sköta rapportering och administration länkat till ovan

Vi söker dig som: Har utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta som teamleaders 
Har grundkoll på datorer och större delen av systemen som servicedesk agenterna jobbar med
Har ett brinnande intresse för människor, service och IT-infrastruktur
Är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter
Är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat
Kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska
Körkort är meriterande


Erbjudandet till dig 
Företaget satsar stort på coachande ledarskap och deras medarbetares personliga utveckling och hälsa. Kulturen präglas av företagets värderingar och man kan förvänta sig en miljö där kamratskap, humor, framåtanda och kreativitet är en naturlig del i vardagen. Kulturen har bidragit till att företaget idag är Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Det är alltid stora saker på gång och företaget går ofta sin egen väg tack vare sina drivna modiga medarbetare som sporras av sina stora mål.

Vi kommer löpande gå igenom ansökningar och hålla intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter detta intressant, tveka inte att skicka in din ansökan! Om du har frågor eller liknande är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Hyllienmark, isabelle.hyllienmark@barona.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024