Teamlead/IT-Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren IT-supporttekniker med goda ledaregenskaper? Vi söker dig som är en lyhörd och nyfiken lagspelare till en roll somteamlead och IT-supporttekniker.Du brinner för service och människor, duär en stark kommunikatör och naturlig ledare med hög professionalism, och är dessutom enkreativ problemlösare som gillar att ha en nära relation till kund.
Arbetsuppgifter:
I verksamheten hjälper du användare från organisationen, ochhanterar alla typer av ärenden som har anknytning till IT och telefoni, exempelvis felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar, önskemål och även behörighetshantering. Du tycker om att lösa problem, leta information och framförallt kommunicera, både med kund och kollegor.Du som tycker om att ha kundkontakt och att hjälpa andra med deras bekymmer kommer trivas i denna roll.
Du kommer:
Leda och hantera servicedeskarbetet,för att se till att de dagliga operativa behoven och målen uppfylls.
Ansvara för eskaleringar, incidenthantering och problemhantering för att säkerställa snabba och korrekta lösningar.
Säkerställa efterlevnad av SLA och kundnöjdhet
Driva operativa forum ut mot kund
Vara ett föredöme för de andra supportteknikerna i teamet du ansvarar för och agera stöttepelare där det behövs


Du har:
Erfarenhet av att leda en grupp och att koordinera samt lägga schema
Erfarenhet av att arbeta inom en IT-supportorganisation som följer ITIL-ramverket.
Erfarenhet i Active Directory och/eller Azure AD/Entra ID
God vana att arbeta med Microsoft 365 och Teams
Vana i fjärrstyrning och VPN-lösningar
Kunskap i ärendehanteringssystem, gärna TOPdesk
Flytande kunskap i svenska, både i tal och skrift
Gärna B-körkort


Du är:
Självgående och driven
Prestigelös
Analytisk
Social och kommunikativ
Lösningsorienterad
Flexibel


Human IT
Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.
I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.
Tillsammans skapar vi framtiden
Tillsvidareanställning med fast månadslön
Kollektivavtal
Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag
Utvecklingsplan
Hälsoförsäkring + pension
Förskottssemester

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.
Plats: Eskilstuna
Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Och förresten:
Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2024
  • Ansök senast: 23 maj 2025

Besöksadress

Box 577
None

Postadress

Box 577
Stockholm, 10131

Liknande jobb


5 december 2024

1st Line Support Specialist

1st Line Support Specialist

4 december 2024

4 december 2024

4 december 2024