OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Vi söker nu för kunds räkning en teamleder till ett av företagets kundservice- och ordermottagningsfunktioner. Kundföretaget är en stor internationell producent av diverse hygien- och pappersartiklar och finns i ett 50-tal länder runt om i världen. Globalt har företaget 50 000 anställda och det affärsområdet som nu söker en medarbetare finns beläget i mycket fräscha lokaler i västra Göteborg där 900 anställda arbetar. Som teamleder kommer du att ingå i och forma ett av företagets kundsupportcenter samt fungera som gruppens taleman i olika diskussioner. Du kommer att ansvarar för orderhantering, leveransbevakning samt kundanalyser i enlighet med företagets policys och riktlinjer. Du ansvarar för att säkerhetsställa hög servicegrad, skapa goda relationer med företagets kunder och fatta affärsmässiga beslut baserade på ekonomiska analyser. I din roll ingår också att forma kundspecifika logistiklösningar, fortlöpande hålla kontakt med leverantörer samt bearbeta befintliga och presumtiva kunder. Gruppen som du ansvarar för är 7 personer. Du som söker bör vara ekonom med logistik som inriktning. Det är ett krav att Du har erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Du ska ha kund- och affärsförståelse med förmåga att snabbt identifiera kunders behov och komma med bästa lösning. Du ska vara duktig i Excel och ha systemkunskap inom SAP. Som person söker vi dig som trivs med ledarrollen, har en god kommunikativ förmåga och är flexibel.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357